جانشین دادستان ایلام:

تخطی از ضوابط استاندارد جرم است

امیری مقدم در راستای احیاء حقوق عامه مردم در خصوص سلامت و امنیت جانی اشخاص گفت:تخطی از ضوابط استاندارد جرم است

امیری مقدم جانشین دادستان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های استاندارد از ۲۲ آبان سال ۹۸ دادسرای ایلام دایر و به صورت جد پیگیر پرونده‌های استاندارد است.

او افزود: پیگیری پرونده‌های حقوقی مرتبط با استاندارد به دلیل اینکه با دو بعد بسیار حیاتی زندگی مردم یعنی ایمنی و سلامت مرتبط می‌باشند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امیری مقدم همچنین با بیان اینکه مردم باید در درجه اول خود مطالبه گر استاندارد باشند، بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ استاندارد در جامعه از طرق مختلف از جمله معرفی استانداردها، اجرای استاندارد‌ها و اعمال ضوابط قانونی استاندارد ضروری است و همه تولیدکنندگان و ارایه دهندگان خدمات ملزم به رعایت استاندارد‌ها هستند.

او در ادامه افزود: این مرجع قضایی طبق قوانین و مقررات موضوعه و نیز قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از استاندارد که مصداق بارز حقوق شهروندی است حمایت خواهد کرد و هر جا تخطی از ضوابط استاندارد صورت گیرد، بدون اغماض برخورد خواهد نمود.
جانشین دادستان ایلام در پایان عنوان کرد: عدم توجه به به استاندارد‌ها و ضوابط آن از سوی واحد‌های تولیدی و خدماتی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است جرم محسوب شده و قطعا" قانون بر آن‌ها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.