سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به تولید روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان، گفت: سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود.

سعید هژبری اظهار کرد:کارگروه ملی مدیریت پسماند به ریاست« سلاجقه» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در محل این سازمان برگزار شد و مسئولان مرتبط با این موضوع در استان ایلام نیز در این نشست حضور داشت.

وی تصریح کرد: در این نشست گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان و بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست تاکید شد.

هژبری تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ابراز کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که باید زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کارگروه ملی مدیریت پسماند با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، مدیرکل محیط زیست استان به ریاست «سلاجقه» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در محل این سازمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.