۱۱ هزار میلیارد ریال مطالبات گندمکاران دهلرانی پرداخت شد

فرماندار ویژه دهلران گفت: ۱۱هزار میلیارد ریال تا کنون بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

لطیف صادقی عصر روز دوشنبه در بازدید از مزارع گندم و برداشت این محصول در شهرستان دهلران اظهار کرد: امسال ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت آبی و دیم گندم اختصاص یافت.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۶۸ هزار تن گندم توسط مراکز خرید و سیلوهای ذخیره‌ گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

صادقی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مجموع مطالبات گندم خریداری شده از کشاورزانی که تا دوازدهم اردیبهشت اسناد آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شده پرداخت شده است، افزود: روند پرداخت ها در آینده نیز ادامه دارد.

فرماندار ویژه دهلران گفت: کار برداشت محصول در ۸۰ درصد از سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در این شهرستان انجام شده است و روند برداشت با ۲۰۰دستگاه کمباین ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز در این زمینه، اظهار کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار بود که از این سطح زیرکشت ۲۰هزار و ۱۰۹تن کلزا برداشت شد.

"جلال یوسفی" با اشاره به اینکه تولید کلزا در سال گذشته در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ تن بوده است، افزود: امسال تولید کلزا در شهرستان نسبت به سال گذشته از رشدی حدود ۴۰۰ درصد برخوردار بوده است.

وی از پرداخت ۶۰ تا ۷۰ درصدی مطالبات کلزاکاران طی سه قسط خبرداد و گفت: رکورد تاریخی تولید کلزا در این شهرستان مربوط به سال های ۹۷ و ۹۸ حدود ۱۳هزار و ۸۰۰تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران خاطرنشان کرد: امسال این میزان به ۲۰هزار و ۱۰۹ تن رسیده که از افزایش ۱۴۵درصدی نسبت به رکورد تاریخی قبلی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.