کارشناس بهداشت محیط بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام عنوان کرد؛

انتقال ۱۴۰۰ کیلو پسماند شیمیایی و دارویی بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام

احمدی از انتقال ۱۴۰۰ کیلو پسماند شیمیایی و دارویی بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ احمدی کارشناس بهداشت محیط بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام از انتقال ۱۴۰۰ کیلو پسماند‌های شیمیایی و دارویی به شرکت رهپویان صالح در استان اصفهان خبر داد و گفت: این شرکت مورد اعتماد سازمان محیط زیست می‌باشد که در زمینه بیخطرسازی و امحاء زباله‌های شیمیایی و دارویی فعالیت می‌کند.

 احمدی با بیان اینکه این زباله‌ها در طول شش ماه فعالیت بیمارستان تولید شده اند اظهار کرد: نسبت به دوره قبل کاهش ۱۰ درصدی پسماند‌های شیمیایی و دارویی داشته ایم که این امر به جهت کاهش تولید، جداسازی و تفکیک نمودن بهتر زباله‌های بیمارستانی می‌باشد.

او ادامه داد:بهترین روش در مدیریت پسماند زباله‌های شیمیایی، کاهش تولید آنهاست و دفع بهداشتی و استاندارد آن در مرحله بعدی می‌باشد.

احمدی روش جمع آوری این پسماند‌ها را زمان بر دانست و یادآور شد:این زباله‌های خطرناک در کانتینر‌های مخصوص و پلمب شده جمع آوری می‌شوند و با نصب برچسب به شرکت مربوطه انتقال داده می‌شوند که در آنجا با روش خنثی سازی (inertizatio) بیخطر سازی می‌گردند در این متد زباله‌های شیمیایی با مواد دیگر مانند سیمان، آهک، آب و پسماند‌های دارویی مخلوط شده و دفن می‌گردند.

کارشناس بهداشت محیط بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام حجم بیشتر زباله‌های شیمیایی و دارویی در بیمارستان شهید مصطفی را مربوط به دارو‌های شیمی درمانی سایتوتوکسیک و سایتواستاتیک دانستند و اعلام کرد: هرچند پسماند‌های مربوط به آزمایشگاه، محفظه‌ها و ویال‌های دارویی را هم شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.