یوونتوس فصل را با شکست تمام کرد/ اینتر فاتح نبرد نایب قهرمانی و تداوم قدرت‌نمایی میلان

تکلیف بالانشینان جدول سری آ ایتالیا با برگزاری چهار دیدار مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پایانی رقابت‌های سری آ فوتبال ایتالیا، از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه شنبه با برگزاری چهار دیدار به صورت همزمان  پیگیری شد تا تکلیف بالانشینان سری آ مشخص شود.

تیم یوونتوس قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها در ورزشگاه آلیانز شهر تورین میزبان رم بود که با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا دومین شکست متوالی اش را پس از قهرمانی متحمل شود.

در این مسابقه ابتدا گونزالو هیگواین در دقیقه پنج یووه را پیش انداخت، اما جالوروسی با گل‌های کالینیچ در دقیقه ۲۳ و دیگو پروتی در دقیقه ۴۴ (پنالتی) و ۵۲ به بازی برگشت تا فصل را با پیروزی به پایان برساند. علاوه بر صدرنشینی یوونتوس، رتبه پنجمی رم نیز از قبل از مسابقه قطعی شده بود.

شاگردان ساری برای بازی حساس روز جمعه مقابل لیون در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شوند.

در دیدار مهم دیگر، اینتر با نتیجه ۲ بر صفر آتالانتا را در برگامو شکست داد تا فاتح نبرد نایب قهرمانی شود. دی آمبروزیو در دقیقه یک و اشلی یانگ در دقیقه ۲۰ گل‌های نراتزوری را در این بازی به ثمر رساندند.

شاگردان کونته فصل را با ۸۲ امتیاز به پایان رساندند تا فقط با یک امتیاز کمتر نسبت به یوونتوس قهرمان در رتبه دوم جای بگیرند. آتالانتا نیز با ۷۸ امتیاز در رتبه سوم جدول جای گرفت.

لاتزیو دیگر تیم بالای جدولی در شهر ناپل مهمان ناپولی بود که با نتیجه سه بر یک شکست خورد. فابیان در دقیقه ۹، اینسینیه در دقیقه ۵۴ (پنالتی) و پولیتانو در دقیقه ۹۳ گل‌های پارتنوپی را در این دیدار به ثمر رساندند و تک گل بیانکوچلستی را چیرو ایموبیله به ثمر رساند تا فصل را با ۳۶ گل و عنوان آقای گلی سری آ و اروپا به پایان برساند و صاحب کفش طلای فوتبال اروپا در این فصل شود. ایموبیله با رکورد ۳۶ گل گونزالو هیگواین (چهار فصل پیش و در تیم ناپولی) برابری کرد و بهترین گلزن یک فصل سری آ شد.

ناپولی با ۶۲ امتیاز هفتم شد و لاتزیو ۷۸ امتیازی هم با قرار گرفتن در رتبه چهارم، فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهد بود.

میلان نیز در ادامه روند فوق العاده اش پس از کرونا، میزبان کالیاری بود و با سه گل به پیروزی رسید. کلاوان در دقیقه ۱۰ (گل به خودی)، زلاتان ایبراهیموویچ در دقیقه ۵۵ و کاستیخو در دقیقه ۵۷ گل‌های روسونری را به ثمر رساندند. ضمن اینکه زلاتان در دقیقه ۴۴ یک پنالتی از دست داد.

میلان فصل را با ۶۶ امتیاز و رتبه ششمی به پایان رساند و سهمیه لیگ اروپا را دریافت کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دنیای ورزش ، سری آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار