پمپئو: کنسولگری چین لانه جاسوسی بود/ تحریم‌های ما باعث تغییر رفتار ایران نشد

وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنا درباره روابط واشنگتن با پکن و کارزار فشار حداکثری علیه ایران به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا کنسولگری چین در این کشور را لانه جاسوسی خواند.

بر این اساس، پمپئو در جلسه استماع مجلس سنا گفت: حزب کمونیست چین اصلی‌ترین تهدید حال حاضر ماست و کنسولگری این کشور در ایالت تگزاس لانه جاسوسی پکن بود.

وی در ادامه با اشاره به کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران گفت: ما توانستیم با موفقیت فشار‌ها بر ایران را افزایش دهیم به طوری که صادرات ۹۰ درصد نفت خام این کشور متوقف شده است. با این وجود، این افزایش فشار‌ها باعث تغییر رفتار جمهوری اسلامی نشده است.

پمپئو تاکید کرد: تحریم‌های ما آشکارا باعث شد منابع مالی ایران برای کمک به حزب الله لبنان و نیرو‌های نیابتی این کشور در خاورمیانه از بین برود، اما کارزار فشار حداکثری منجر به تغییر رفتار ایران که خواسته اصلی ما بود نشد.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از شورای امنیت خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را پیش از به پایان رسیدن آن در ماه اکتبر تمدید کند.


بیشتر بخوانید


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که از زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید و حتی در کمپین‌های انتخاباتی پیش از دوران ریاست جمهوری خود نیز همواره توافق هسته‌ای ایران را مورد انتقادات شدید قرار می‌داد سرانجام در روز ۸ مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۹۷) دولت آمریکا را به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد.

واشنگتن همچنین با راه انداختن کمپین موسوم به «فشار حداکثری»، سعی در کشاندن ایران به پای میز مذاکره و «منزوی کردن ایران» داشته است، اما بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و مقامات آمریکا، به شکست این کمپین اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار