قهرمانی ووشو در جام جهانی، تحت الشعاع دوپینگ ۲ ملی پوش

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی ووشوی کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ چین با دوپینگ ۲ ملی پوش زیر سئوال رفت.

قهرمانی ووشو در جام جهانی تحت الشعاع دوپینگ ۲ ملی پوشبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که از قهرمانی تیم ملی ووشوی کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ هانگژو چین با کسب ۷ طلا و یک نقره چند سالی می‌گذرد، اما موضوع دوپینگ ۲ ملی پوش این قهرمانی را تحت الشعاع قرار داد.

به هر حال طبق اعلام فدراسیون جهانی ووشو تست دوپینگ حمیدرضا قلی پور و معین تقوی ۲ ملی پوش ووشو کشورمان مثبت شده است و این ۲ ورزشکار به مدت ۴ سال از حضور در مسابقات محروم شدند.

قلی پور و تقوی در مسابقات جام جهانی ووشو (هانگژو چین) توانستند به ترتیب مدال نقره و طلا بدست آورند، اما با مثبت شدن تست دوپینگ این ۲ ورزشکار تعداد مدال‌های تیم ملی ایران در این رقابت‌ها به ۶ طلا کاهش یافت و تیم ملی کشورمان همراه با چینی‌ها که آن‌ها نیز ۶ طلا بدست آوردند به طور مشترک قهرمان این دوره از رقابت‌ها شدند.

علاوه بر این موضوع دوپینگ ۲ ملی پوش ووشو بعد از گذشت ۲ سال از جام جهانی برملا شده و این انتقاد به مسئولان فدراسیون ووشو وارد است که چرا بعد از اطلاع این مسئله را رسانه‌ای نکردند.

صدیقی: مسئولیت اعلام تست دوپینگ قلی پور و تقوی با فدراسیون جهانی ووشو است

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو درباره این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات جام جهانی ووشو اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار شد و تست دوپینگ قلی پور و تقوی ۲ ورزشکار ما مثبت شد و فدراسیون جهانی بعد از گذراندن مراحل دوم  نمونه گیری در سال ۲۰۱۹ رای محرومیت ۴ ساله  این ۲ نفر را اعلام کرد.

قهرمانی ووشو در جام جهانی تحت الشعاع دوپینگ ۲ ملی پوش

او بیان کرد: پنهان کاری در اعلام تست دوپینگ قلی پور و تقوی صورت نگرفته است و فدراسیون ووشو وظیفه اطلاع رسانی این موضوع را نداشته و مسئولیتش برعهده فدراسیون جهانی ووشو بود. همچنین آرای دوپینگ این ۲ ورزشکار در سایت فدراسیون جهانی بود، اما کسی تاکنون سراغ این اطلاعات نرفته بود.

صدیقی درباره اینکه مدال‌های ایران با دوپینگ ۲ ورزشکار کسر می‌شود، گفت: قبل از اعلام نتیجه دوپینگ ۷ مدال طلا  و  یک مدال نقره در جام جهانی ووشو کسب کردیم که اکنون با کسر مدال طلا و نقره ۲ ورزشکار دوپینگی  با ۶ طلا به طور مشترک با چین قهرمان هستیم.

او درباره امکان کاهش محرومیت قلی پور و تقوی گفت: به هر حال محرومیت این ۲ ورزشکار از ماه اکتبر ۲۰۱۸ شروع شده است و نزدیک به ۲ سال از محرومیتشان گذشته است. همچنین سیاست فدراسیون ووشو حمایت از ورزشکاران است و اقدامات لازم را انجام دادیم و امیدوارم این کار‌ها باعث کاهش محرومیت این ۲ ورزشکار شود.


بیشتر بخوانید


 انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار