صدیقی: فدراسیون ووشو الزامی برای اعلام دوپینگ قلی پور و تقوی نداشت

رئیس فدراسیون ووشو توضیحاتی درباره مثبت شدن تست دوپینگ ۲ ملی پوش ساندا ارائه کرد.

صدیقی: فدراسیون ووشو الزامی برای اعلام دوپینگ قلی پور و تقوی نداشتامیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوپینگ حمیدرضا قلی پور و معین تقوی (۲ ملی پوش ساندا)  اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات جام جهانی ووشو اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار شد و تست دوپینگ ۲ ورزشکار ما مثبت شد و فدراسیون جهانی بعد از گذراندن مراحل دوم  نمونه گیری در سال ۲۰۱۹ رای محرومیت ۴ ساله  این ۲ ورزشکار را اعلام کرد.

او درباره پنهان کاری فدراسیون ووشو در اعلام تست دوپینگ قلی پور و تقوی گفت: طبق سیاست فدراسیون جهانی اعلام نتایج تست دوپینگ بر عهده این فدراسیون است به همین علت فدراسیون ووشو ایران الزامی برای انتشار این خبر ندارد. پنهان کاری لغت درستی نیست و ما الزامی نداشتیم تا آرای فدراسیون جهانی را اعلام کنیم. خبر دوپینگ این ۲ ورزشکار در سایت فدراسیون  جهانی بوده است اما کسی تاکنون سراغ این اطلاعات نرفته بود.

ما به طور مشترک با چین قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ ماندیم 

صدیقی درباره وضعیت رتبه تیم ملی ووشو ایران با دوپینگ ۲ ورزشکار در جام جهانی ساندای چین، گفت: قبل از اعلام نتیجه دوپینگ، ۷ مدال طلا در جام جهانی ووشو کسب کرده بودیم که با کسر یک مدال طلا و یک نقره  با تیم ملی چین که آن‌ها نیز ۶ مدال طلا بدست آوردند  به طور مشترک قهرمان آن دوره از رقابت‌ها می‌مانیم.  

او درباره اینکه امکان کاهش محرومیت قلی پور و تقوی وجود دارد، گفت: به هر حال سیاست فدراسیون ووشو حمایت همه جانبه از ورزشکاران است و اقدامات لازم را در این باره  انجام دادیم.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار