با تشدید خشونت‌‌ها در بزرگترین شهر ایالت اورگن،

مسئولان پورتلند خواستار برگزاری نشستی فوری شدند

شهردار و کمیسر پورتلند آمریکا خواستار برگزاری نشست فوری با مقامات اداره امنیت داخلی برای گفتگو درباره خروج نیرو‌های فدرال از این شهر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  تد ویلر، شهردار پورتلند، در ایالت اورگان آمریکا به همراه جو آن هاردستی، کمیسر این شهر، خواستار نشست فوری با مقامات اداره امنیت داخلی در این شهر به منظور گفتگو درباره آتش‌بس و خروج نیرو‌های فدرال از این منطقه شدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منظور سرکوب ناآرامی‌های داخلی اقدام به استقرار آن‌ها کرده است.

پلیس پورتلند اعتراضات یکشنبه شب را در این شهر وضع آشوب اعلام و معترضان را به رفتار‌های خشونت آمیز از جمله پرتاب سنگ، مواد منفجره و شیشه به سوی نیرو‌های پلیس متهم کرد.

چاد ولف، سرپرست اداره امنیت داخلی آمریکا، که اعتراضات در پورتلند را متفاوت از یک اقدام تبهکارانه معمولی یا جرائم خیابانی توصیف کرده بود به تازگی در توئیتی اعلام کرد ۲۰ تن از نیرو‌های فدرال در اعتراضات این هفته آسیب دیده اند. او پیشتر از مقامات شهر پورتلند خواسته بود به دیگر شهر‌های مسئولیت‌پذیر بپیوندند و با ماموران فدرال وارد همکاری شوند.

این در حالی است که تد ویلر با انتقاد از اقدام ترامپ در اعزام نیرو‌های فدرال به پورتلند اعلام کرد حضور این نیرو‌ها موجب رعب و وحشت شهروندان آمریکایی شده است.

به دنبال آنکه آشوبگران اقدام به غارت فروشگاه‌ها، حمله به نیرو‌های پلیس و خسارت به ساختمان‌های فدرال کردند نیرو‌های فدرال به زور و حمله به معترضان با گاز اشک آور متوسل شدند و برخی اعتراضات به نژادپرستی و اقدامات پلیس به خشونت کشیده شد.

بنا بر بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا، دست‌کم ۱۴ مامور فدرال در اعتراضات این هفته زخمی شدند و ۱۵ تن نیز به خاطر حمله به یک مامور فدرال و سه تن دیگر به علت بی توجهی به دستورات قانونی بازداشت شدند.

ترامپ اواسط ماه ژوئیه نیرو‌های فدرال را به منظور محافظت از ساختمان‌های فدرال به ویژه ساختمان دادگاهی که هدف حمله معترضان قرار گرفته بود و نیز سرکوب اعتراضات راهی این شهر کرد و ترامپ این اقدام را بر خلاف اعتراضات به مقامات محلی و ساکنان این شهر انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار