به آتش کشیده شدن کاخ دادگستری در کالیفرنیا+ تصاویر

معترضان در کالیفرنیای آمریکا در ادامه تظاهرات‌های خود، کاخ دادگستری را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، در ادامه اعتراضات در شهر‌های آمریکا، معترضان در شهر اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا کاخ دادگستری را به آتش کشیدند، یک مرکز پلیس را تخریب کردند و به افسر‌های پلیس یورش بردند.

به آتش کشیدن شدن کاخ دادگستری در کالیفرنیا+ تصاویر

پلیس اوکلند در حساب توییتری خود اعلام کرد پس از آنکه تظاهراتی مسالمت آمیز شدت گرفت، معترضان اقدام به شکست پنجره‌ها کرده، دیوار نگاره‌هایی را با اسپری ترسیم کردند و اقدام به شلیک مواد محترقه کردند.

به آتش کشیدن شدن کاخ دادگستری در کالیفرنیا+ تصاویر

به نوشته آسوشیتد پرس، اعتراضات ابتدا اوایل شنبه شب به وقت محلی با گروه‌هایی نظیر «دیوار مادران» که به مانند گروهی است که در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان شکل گرفته بود، تشکیل شد؛ بطوری که معترضان با مأموران آمریکایی که در این شهر به منظور حفاظت از کاخ دادگستری مستقر شده بودند، درگیر شدند.

به آتش کشیدن شدن کاخ دادگستری در کالیفرنیا+ تصاویر

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شماری از مأموران فدرال را برای متوقف کردن تظاهرات‌هایی که از زمان مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ مه شب‌ها برگزار می‌شود، به مناطق مختلف آمریکا ارسال کرده است.

پیشتر نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود تا ۶۰ هزار سرباز فدرال را به خیابان‌های آمریکا خواهد فرستاد؛ همچنانکه معترضان در پورتلند را افرادی هرج و مرج طلب خواند.

به آتش کشیدن شدن کاخ دادگستری در کالیفرنیا+ تصاویر

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی در مصاحبه با «شان هنتی» مجری شبکه فاکس نیوز تهدید کرد به تمامی شهر‌های آمریکا به خصوص دیترویت خواهد رفت. او گفت: ما به تمامی شهر‌ها خواهیم رفت. ما آماده هستیم. ما ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر را که می‌دانند باید چکار کنند، (در شهر‌های آمریکا) مستقر می‌کنیم.

او همچنین با هرج و مرج طلب خواندن معترضان، از عملکرد مأموران فدرال برای آنچه به گفته وی «عملکرد خوب» آن‌ها از زمان استقرار در این شهر خواند، تمجید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار