تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از آوارگان و نفی نژادپرستی

هزاران انگلیسی از جمله شماری از شخصیت های سیاسی، در حمایت از آوارگان و نفی نژادپرستی در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تظاهراتی گسترده که دست کم 15 هزار نفر شرکت کردند، تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها مواردی چون 'نه به اسلام هراسی'، 'از آوارگان استقبال می کنیم’ و 'نه به جنگ' نوشته شده بود.

آنها همچنین در جریان این راهپیمایی که از سوی حزب کارگر و گروه های ضد جنگ و طرفدار صلح مورد حمایت قرار گرفته بود، شعارهایی در حمایت از ورود آوارگان و بازکردن مرزهای اروپا به روی آوارگان سر می دادند.

در این تظاهرات شماری از فعالان سیاسی از جمله «جورج گالوی» رهبر پیشین حزب احترام و «دیانا آبوت» وزیر امور توسعه بین الملل در کابینه در سایه حضور داشتند و سخنرانی کردند.

'نحوه برخورد با آوارگان در سطح اروپا و افزایش بی سابقه اسلام هراسی باید چالش شود. ما به ورود پناهجویان به اینجا آری می گوییم و از آنها استقبال می کنیم' سخنان یک فعال سیاسی بود که در این تظاهرات سخنرانی می کرد.

در لندن تظاهرکنندگان از «پورتلند پالاس» به سمت میدان ترافالگار تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور گسترده پلیس تظاهرات کردند.

همزمان با این تظاهرات، شمار اندکی از طرفداران گروه های نژاد پرست و ضد مهاجر نیز در مرکز لندن اقدام به تجمع کرده بودند.

پلیس لندن به منظور جلوگیری از بروز برخورد احتمالی میان دو دوسته تظاهرات کننده مجبور شده بود که خط حایلی میان آنها تشکیل دهد.

برخی از تصاویر منتشر شده حاکی از درگیری های جزیی میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس است هرچند تاکنون پلیس لندن در مورد بازداشت افراد، گزارشی منتشر نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۵
مردم انگلیس مردمی با فرهنگ و روشنفکر هستند ولی متاسفانه مبتلا به سیاست مکارانه سردمداران شدند.
آخرین اخبار