امیرآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس جمهور وزیر صمت را باید معرفی کند/ تشکیل وزارت بازرگانی هنوز در حد یک طرح است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در حد طرح باقی مانده است، گفت: رئیس جمهور طبق قانون مکلف است وزیر صمت را معرفی کند.

رئیس جمهور وزیر صمت را باید معرفی کند/ تشکیل وزارت بازرگانی هنوز در حد یک طرح استاحمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در حد طرح باقی مانده است و مجلس  و شورای نگهبان درباره آن اختلاف‌نظر دارند، گفت: در حال حاضر رئیس جمهور طبق قانون باید یک وزیر برای وزارتخانه صمت معرفی کند تا طرح تشکیل وزارت بازرگانی تصویب، تأیید و ابلاغ شود.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: آخرین مهلت سه ماهه معرفی وزیر صمت در تاریخ ۲۲ مرداد است، بنابراین رئیس جمهور مکلف است وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند.


بیشتر بخوانید


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره امکان بررسی دوباره طرح یاد شده گفت: مصوباتی که به شورای نگهبان می‌رود و بازمی‌گردد، در مجلس بعدی قابل رسیدگی است. شورای نگهبان به تبصره‌ای از طرح تشکیل وزارت بازرگانی ایراد گرفت  و به مجلس دهم بازگشت؛ پارلمان دهم هم با آن تبصره مخالفت کرد و آقای لاریجانی، رئیس وقت جلسه طرح را به کمیسیون اجتماعی ارجاع داد که تاکنون این کمیسیون در مجلس یازدهم پاسخی به صحن ارائه نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
باید یکی وزیر بشه که کار بلد باشه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
باید یکی وزیر بشه که کار بلد باشه // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار