تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و واکنش‌ها به آن + فیلم

تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، در آسمان سوریه انتقاد‌های بسیاری را متوجه واشنگتن کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پنجشنبه شب یک هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه مورد تعرض دو جنگنده‌ آمریکایی قرار گرفت، این هواپیمای ایرانی از تهران عازم بیروت، پایتخت لبنان بود.

ایجاد مزاحمت و تعرض به هواپیمای مسافربری ایران از سوی آمریکا با واکنش‌های بسیاری در عرصه بین الملل مواجه شد.

‏‏علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد هدف آمریکا از تعرض به هواپیمای مسافربری ایران، فریب سامانه دفاعی سوریه برای شلیک به هواپیمای مذکور بود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه را محکوم کرد.

جبهه خلق طی بیانیه‌ای حضور اشغالگرانه آمریکا در سوریه را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد حضور اشغالگرانه آمریکا در سوریه، این کشور را هدف گرفته و هدف آن سیطره بر کل منطقه و جلوگیری از هر گونه پیشرفت و توسعه‌ای در سوریه است. در بیانیه جبهه خلق، رژیم صهیونیستی نیز به داشتن نقش مرکزی در اقدامات آمریکا متهم شد.

در بیانیه جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن همبستگی با جمهوری اسلامی ایران، از همه ملت‌های عربی و جریان‌های مختلف خواسته شده در تعامل با آمریکایی‌ها در سوریه آن را به عنوان یک دشمن اشغالگر شناخته و به مقاومت در برابر آن بپا خیزند.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای به شدت اقدام تجاوزکارانه جنگنده‌های آمریکا و تعرض شب گذشته آن‌ها به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آسمان سوریه را محکوم و تاکید کرد که اقدام آمریکا یک اقدام تروریستی و بسیار خطرناک بوده که می‌توانست پیامد‌های بسیار ناگواری در سطح کل منطقه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


در ادامه این واکنش‌ها دفتر سیاسی انصار الله نیز امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای غیرنظامی ایران در آسمان سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام آمریکا تجاوزی آشکار علیه حاکمیت سوریه و نقض کننده توافقنامه‌های بین‌المللی است.

انصارالله یمن اعلام کرد: قلدرمآبی آمریکا و تداوم نقض عامدانه حاکمیت سوریه، رویکردی خصمانه و رفتاری وحشیانه از سوی رژیمی است که تمامی عرف و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد: گزینه مقاومت به عنوان گزینه‌ای جدی و قدرتمند است که به زودی کشور‌های سلطه‌گر و مستکبر را مجبور می‌کند تا به مردم و ممانعت از تعرض به حقوق و حاکمیت اراضی آنان احترام بگذارد.

در این بیانیه بر همبستگی و ایستادگی کامل انصارالله در کنار آزادگان ایران و محکومیت پروژه‌های تخریبی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید شد.

دفتر سیاسی انصارالله همچنین به حزب الله لبنان وبه ویژه «سید حسن نصرالله» شهادت «علی کامل محسن» بر اثر حمله صهیونیست‌ها در اطراف فرودگاه دمشق را تسلیت گفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) به جنوب سوریه حمله کرده و منطقه قنیطره در نزدیکی جولان اشغالی را هدف قرار دادند.

ایران هم شکایت خود از تعرض جنگنده‌های آمریکایی نسبت به هواپیمای مسافربری خود را به اطلاع شورای امنیت و سازمان ملل رساند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
چند روز بعدش جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر(انجمن پادشاهی ایران)که مقیم اف بی آی بود توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
ايندفعه به جاي پهباد بايد يه جنگنده شونو بزنيم تا ديگه از اين غلطا نكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
آمريكا فورا بايد معذرت خواهي كنه و تعهد بده تكرار نميشه والا تلافي حتميه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۰۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
درعین حال هم رسانه های مدعی دموکراسی خفه خون گرفته و چشم بر جنایت آمریکا می بندن ...
_ماکه انتقام می گیریم. در جایی که دشمن حتی یک درصد احتمالشو نده.
#مرگ_بر_استکبار_و_مستکبر
آخرین اخبار