روز عید قربان صورت می گیرد؛

ذبح رایگان دام در کشتارگاه زرند

فرماندار زرند گفت: در روز عید قربان، دام‌های قربانی شهروندان به صورت رایگان در کشتارگاه زرند ذبح می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زرند علی صادق‌زاده، فرماندار شهرستان زرند، امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با محوریت برنامه ریزی عید سعید قربان  در فرمانداری شهرستان زرند برگزار شد، گفت: ستاد عید سعید قربان برنامه‌ریزی‌هایی برای ارائه مطلوب خدمات ذبح دام‌های قربانی شهروندان و نذورات خیران در کشتارگاه صنعتی زرند انجام داده است.

او افزود: بر این اساس کلیه نیرو‌ها و امکانات کشتارگاه زرند با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله: ادارات صمت، مرکز بهداشت، دامپزشکی و شهرداری زرند، میزبان مراجعان و افرادی که قصد قربانی کردن دام را دارند، خواهد بود تا انواع خدمات ذبح بهداشتی از جمله: تعرفه کشتارگاه (به غیر از تعرفه ذبح دام از سوی پیمانکاران خصوصی)، بازرسی و بررسی بهداشتی دام ها، بسته بندی و نصب برچسب بهداشتی، حمل و نقل دام در سطح شهرستان و ...  را به صورت رایگان به مردم ارائه دهند.

فرماندار شهرستان زرند با تاکید بر وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در شهرستان گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و مصرف کنندگان و ارتقای سطح بهداشت عمومی، ارائه خدمات و امکانات لازم به نحو مطلوب‌تر از پارسال به خیران و شهروندان زرندی در کشتارگاه دام صنعتی زرند صورت می گیرد. 

حسن لطفعلی پور، رییس اداره دامپزشکی زرند نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳ تیم تخصصی بازرسی بهداشتی دام در روز عید قربان در سطح شهرستان زرند مستقر هستند، گفت: یک تیم بازرسی مستقر در اداره دامپزشکی، یک تیم مستقر در کشتارگاه دام زرند و یک تیم بازرسی سیار در سطح شهرستان به نظارت بهداشتی و ارائه خدمت خواهند پرداخت.

با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا برای ارائه مطلوب خدمات بهداشتی به شهروندان زرندی با ذبح دام‌های قربانی شهروندان به صورت رایگان در کشتارگاه زرند با همکاری ادارات ذیربط موافقت شد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار