گزش کنه، شایع‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه کنگو

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: گزش کنه، شایع‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه کنگو است که در فصل تابستان شیوع بیشتری دارد

مجید اسدی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک  در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: گزش کنه شایع‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه کنگو است که در فصل تابستان شیوع بیشتری دارد.

او با بیان اینکه سمپاشی همزمان بدن و جایگاه دام به ویژه در فصل فعالیت کنه‌ها، مهم‌ترین راه پیشگیری از بیمار ی تب کریمه کنگو است، افزود: روش‌های بهسازی جایگاه دام برای جلوگیری از تخم گذاری و تکثیر کنه‌ها، جمع‌آوری و خروج کود و فضولات دامی و ذخیره‌سازی اصولی آن‌ها خارج از دامداری، خرید نکردن دام از کانون‌های بیماری و دامداری‌هایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، از راه‌های دیگر پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو است. 

 اسدی با تاکید بر لزوم ذبح دام‌ها به صورت بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاه، تصریح کرد: از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها و مراکزی که زیر نظارت دامپزشکی نیستند،خودداری شود و شهروندان قبل از خرد کردن گوشت از دستکش محافظ استفاده کنند.

اوبا اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام، تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: کلیه عوامل کشتارگاه دام شهرستان باید نسبت به رعایت اصول حفاظت فردی؛ از قبیل استفاده از لباس و دستکش اقدام کنند. 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک بیان کرد: با توجه به همکاری شهرداری در احداث و راه اندازی پیش سردکن کشتارگاه، لاشه‌های کشتاری اعم از دام سبک و سنگین به  مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد نگه داری می شوند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.