چاه آب کشاورزی در هنرستانی به بهره برداری رسید

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: امروز یک حلقه چاه آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در هنرستان رضوان استان کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در آیین  بهره برداری از حلقه چاه کشاورزی هنرستان رضوان استان  کرمان گفت: آموزش همراه با تولید، مهمترین راهبرد ما در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش  به منظور تحقق شعار سال ۹۹، جهش تولید است.

او آموزش در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش را مصداق عینی آموزش کاربردی دانست و افزود: باید به مهارت آموزی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای شود.

اسکندری نسب بیان داشت: این حلقه چاه کشاورزی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمد‌های اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد قدس با عمق ۱۵۰ متر مربع و دبی ۴ لیتر بر ثانیه حفر شده است و قابلیت آبیاری، حدود ۱۵ هکتار زمین کشاورزی در هفته را دارد.

 او بر  راه اندازی گلخانه ۸ هکتاری در هنرستان رضوان با هدف تحقق  شعار سال،  جهش تولید تاکید کرد.

او همچنین از بخش‌های مرغداری، دامداری، گاوداری، پرورش شترمرغ و گلخانه‌های کشاورزی این هنرستان بازدید کرد.

 هنرستان رضوان یکی از هنرستان های استان کرمان است که در رشته های مختلف: کشاورزی، دامپروری و .... به دانش آموزان آموزش می دهد و بهره برداری از  این چاه کشاورزی  به آموزش عملی این افراد کمک شایانی می کند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار