نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

همه برای در امان ماندن از بحران جمعیت، همت کنند

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: مردم و مسئولان امر مخاطب هستند و باید بستر‌های مختلف را فراهم کنند تا از بحران جمعیت در امان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: خویشتن داری و رعایت تقوای الهی برای جلب رضایت خداوند از الزامات است.

وی با بیان اینکه ما وقتی نمی‌دانیم چه زمانی قرار است دنیا را ترک کنیم، افزود: با توجه به این امر مهم، قطعا تقوای الهی و پرهیز از انجام محرمات را در دستور کار قرار دهیم تا در روز قیامت شرمگین و سرافکنده نباشیم.

امام جمعه کرمان درخصوص تاثیر آموزش در تربیت درست، بیان داشت: محیط انسانی، ۳ بخش دارد که بیانگر شرایط مناسب تربیت است که شامل خانه، مدرسه و مراکز آموزشی می‌باشد.

وی با اشاره به تاثیر جو غالب و محیطی پیرامون بر تربیت گفت: انسان‌ها نسبت به تاثیرپذیری از محیط پیرامون خود بر ۳دسته تقسیم می‌شوند و افرادی که محیط اطراف بر روح و روان آن ها تاثیرگذار است؛ اگر این محیط خوب باشد بدون شک مدیریت مناسبی است و اگر غیر این باشد چهره نازیبایی در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه به گروه دوم اشاره کرد که چنین افرادی اعتقادات افکاری خاص خود را  دارند، اضافه داد: برخی دیگر انسان‌های استثنایی هستند که جوشکن هستند و تابع محیط نیستند و  همانند پیامبر اکرم اسلام (ص) که در مقابل محیط کفر و ناپاک ایستادگی کرد،  آن شرایط را تغییر داد و اجازه نداد که آن محیط آلوده بر وی تاثیر گذارد.

وی با اشاره به اینکه محیط فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و روانی نیز افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آرام آرام آن ها را تربیت می‌کند، افزود: محیط پیرامون ما بر تعیین نوع شخصیت تاثیرگذار است و باید به آن توجه داشته باشیم تا محیطی مناسب برای رشد و موفقیت و عاقبت بخیری را برای خود مدیریت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز فتح خرمشهر گفت: سقوط خرمشهر برای مردم ما بسیار دردناک بود؛ ولی فتح و پیروزی در جنگ در خرمشهر گوارا و افتخار برانگیز بود که به دست رشادت مردی‌های جوانان رقم خورد.

وی با تبریک دهه کرامت افزود: امام رضا (ع) مبارزه شدید و پنهان با طاغوت را هیچ زمان ترک نکرد؛ اما مدل مبارزه ایشان متناسب با زمانه خودشان بود و حفظ و حراست از اسلام هدف ایشان بود.

امام جمعه کرمان با اشاره به روز جمعیت ادامه داد: همه توده‌های مردمی و مسئولان امر مخاطب هستند و باید بستر‌های فرهنگی و... را فراهم کنند تا از بحران جمعیت در امان باشیم.

وی با اشاره به اینکه زندگی بهتر، فرزند کمتر شعاری اشتباه است، افزود: چرا که جمعیت زیاد بر اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است و موجب امنیت و آسایش می‌شود و کرسی‌های علمی و تحقیقی بر جمعیت جوان و تحصیلکرده نظر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: حصر اقتصادی برای کشور مشکلاتی ایجاد کرد؛ اما اگر حصر اقتصادی نبود ما به اعتقاد داخلی و نیرو‌های خلاق کشورمان کمتر توجه می کردیم و امروز در بخش قابل توجهی در حوزه‌های فناوری و مهندسی در رقابت با کشور‌های بزرگ و قدرتمند هستیم  و حرف برای گفتن داریم. 

وی با اشاره به اینکه این امر تهدیدی بود که در دل آن فرصت برای ما فراهم کرد، اضافه کرد: بخش کوچکی از آن وعده صادق بود.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مجلس دوازدهم و خبرگان منتخب در مجلس شورای اسلامی به زودی کار خود را آغاز می‌کنند و امیدوارم به این نکات توجه کنند که شما نمایندگان منتخب مردمان هستید و برای حوزه انتخابی خودتان باید تلاش کنید و به مسائل کشور هم توجه لازم را داشته باشید و لازمه موففقیت، نداشتن اختلاف بین شما نمایندگان است؛ چراکه مردم از این اختلاف فراری هستند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید مسائل ملی را بر مسائل منطقه‌ای ارجح بدانند، تذکر داد: شما باید در خدمت مردم و نظام اسلامی و رهبری نظام باشید وخون شهدا را حفاظت کنید و از دستاورد‌ها و ارزش‌های اسلامی حراست کنید و دستورات رهبری را در حوزه‌های مختلف اجرایی کنید و مجلس در کار‌های خارج از وظایف خود دخالتی نداشنه باشند و صرفا در امر نظارت بر وظایف تعیین شده خود اشراف داشته باشند.

برچسب ها: نماز جمعه ، روز جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار