کاروان رضوی برای هفدهمین سال متوالی به پایتخت مقاومت می‌آید

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع)،  استان کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام برای هفدهمین سال متوالی میزبان کاروان رضوی می‌شود. 

حسن محمدی پور دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: کاروان رضوی برای هفدهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره" زیر سایه خورشید" به استان کرمان می‌آید.

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: جشنواره"زیر سایه خورشید" به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

محمدی پور با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره " زیر سایه خورشید"برنامه ریزی می‌شود، تصریح کرد: استان کرمان از جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه لغایت دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه (به مدت ۱۱ روز) میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی افزود: شعار برنامه‌های امسال " با شما سربلندیم " است، همچنین برنامه‌های امسال با حضور ۴ کاروان متشکل از خادمین حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود و این کاروان‌ها برای شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر بخش و روستای استان سفر می‌کنند.
محمدی پور از برگزاری جشن "زیر سایه خورشید" در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جشن بزرگ "زیر سایه خورشید" با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن به همت استاد حاج احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی خوانی حاج سید مهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشید"استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) خواهد بود، اظهار داشت: در جشن" زیر سایه خورشید" به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و... اهدا می‌شود.

محمدی پور دیداربا ائمه جمعه، علما ومسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن "شکوفه‌های نور" ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان ها، حضور در مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح، حضور در بقاع متبرکه و... را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار