تشدید نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی فهرج در تاسوعا و عاشورا

بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج، از نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتار دام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

تشدید نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی فهرج در تاسوعا و عاشورامهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تامین فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرائی در ایام تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته است.

او افزود: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود.

بماندشتی گفت: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

او همچنین از هیئت امنا و مسئولان مساجد خواست گوشت تازه ذبح شده را طبخ نکنند و قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

بماندشتی تصریح کرد: شهروندان باید دام مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری و از خرید دام‌های لاغر و بیمار خودداری کنند. همجنین در هنگام کشتار از وسایل حفاظتی از جمله چکمه، لباس کار، دستکش و ... استفاده و پس از کشتار محل ذبح شستشو و ضدعفونی شود.

انتهای پیام/ح

نظارت برذبح قربانی در تاسوعا وعاشورا

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتار دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.