ادعای مقام آمریکایی: شدیدترین فشار‌ها را بر ایران و حزب‌الله وارد می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن شدیدترین فشار‌ها را بر تهران و حزب‌الله لبنان اعمال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیرالدین گریفیث» (Geraldine Griffith) سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه سعودی العربیه مدعی شد واشنگتن حداکثر فشار را بر ایران و حزب الله وارد خواهد ساخت.

او گفت: واشنگتن تلاش دارد تا مانع از آن شود که تهران به سلاح دست پیدا کند و به موازات کمک به لبنان، به فشار‌ها علیه حزب الله ادامه خواهد داد؛ همچنانکه گفتگو‌ها با تمامی طرف‌ها در لیبی ادامه دارد.

او در ادامه تأکید کرد: نباید گذاشت ایران به سلاح دسترسی پیدا کند. واشنگتن به دنبال آن است که تهران را از توسعه و دستیابی به هرگونه «سلاح هسته‌ای یا بالستیک» بازدارد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد: فشار حداکثری به ایران سبب می‌شود کمک‌های مالی آن به شبه نظامیان متوقف شود.»

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: تحریم‌های آمریکا علیه تهران سبب خروج شماری از شرکت‌ها از ایران شده است.

گریفیث در خصوص حزب الله لبنان نیز اعلام کرد کشورش فشار‌های اقتصادی شدیدی را بر این گروه اعمال کرده است.

او همچنین از کشور‌های دیگر نیز خواست تا در فشار به حزب الله، به آمریکا ملحق شوند.

اظهارات این عضو وزارت خارجه آمریکا در حالی بیان می‌شود که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور نیز روز گذشته در اظهاراتی مشابه مدعی شده بود آمریکا اجازه نخواهد داد ممنوعیت سلاح از ایران برداشته شود.

او به هنگام سفر به انگلیس روز سه شنبه گفت که با بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در خصوص تمدید ممنوعیت ممنوعیت سلاح علیه ایران صحبت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار