پمپئو: اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نمی‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس مدعی شده که واشنگتن اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» امروز سه‌شنبه با «بوریس جانسون» در لندن دیدار و با حضور در یک نشست خبری مشترک با وی، بار دیگر اظهارات بی اساس خود را علیه کشورمان مطرح کرد.

پمپئو در این نشست خبری مدعی شد که واشنگتن اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

وی در ادامه به اتهام زنی علیه چین پرداخت و این کشور را تهدیدی آشکار توصیف کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: درصدد ایجاد ائتلافی هستیم که تهدید چین را درک کند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از مذاکرات سازنده در دیدار با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در خصوص امنیت شبکه ۵ جی، تجارت آزاد و سایر موارد خبر داد.


بیشتر بخوانید


پمپئو در این پیام توئیتری نوشت: دیدار سازنده امروز با بوریس جانسون، روابط دو‌جانبه و طولانی ۲ کشور، اساس بحث و گفت‌وگوی صادقانه امروز را درمورد موضوعاتی از ارتباطات ۵ جی تا مذاکرات برای توافقنامه تجارت آزاد بین آمریکا و انگلیس را تشکیل داد.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بشیم یا نشیم بالاخره ایران از هیچ کشوری تسلیحات نمیخره خودشم تسلیحات می‌سازه فقط موشک‌ می‌سازه دیگه به‌ هیچی اهمیت نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
اجازه ندهید تا ببینید که ایران چگونه انتقام می گیرد برجام به کلی نابود می شود و ایران هم برجام را ترک خواهد کرد و دیگر با امریکا مذاکره نمی کند اجازه نمی دهیم که بازرسان اژانس به ایران بیایند همه دوربینهای اژانس را جمع اوری می کنیم و از NPT هم خارج می شویم و برای ساخت بمب اتمی ازادیم و نیروهای امریکایی و غربی هیچ امنیتی نخواهند داشت و رژیم صهیونیستی مثل موش می لرزد .
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۸:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
تا الان طبل توخالی تر از تو توی عمرم ندیده بودم، رئیس جمهورت و بولتون که خیلی از تو بیشتر ادعاشون می شد کاری از دستش بر نیامد. تو که همین جوریش هم معلق هستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اجازه نمیدی؟؟؟
دستگاه دیپلماسی ما یعنی این شکلی با شما مذاکره کرده؟
بزنید زیر همه چی ما رو خلع سلاح کنید هرچی کیک زرد و آب سنگین بود رو خالی کنید
بعدشم حمله کنید بهمون؟
من دیگه رد دادم
آخرین اخبار