همت خیرین در ساخت مدارس کرمان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان از مشارکت خیرین در احداث ۳۰ درصد فضای آموزشی استان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمحمد واعظی نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان، گفت: نهادینه کردن فرهنگ توجه به مدرسه سازی در میان اقشار مختلف مردم و جلب مشارکت آن ها، جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه سازی، جلب حمایت‌های ایرانیان خارج کشور، ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه ساز از جمله اهدافی است که برای فرهنگ سازی ساخت مدرسه و توسعه مشارکت‌های مردمی دنبال می‌شود.

او با اشاره به طرح آجر به اجر، افزود: در راستای تحقق این طرح و بسته اجرایی تحولی مشارکت‌های مردمی برنامه‌های عملیاتی راه اندازی سامانه مردمی توسعه مدارس، جلب مشارکت خیرین خارج از کشور، برگزاری جشنواره متمکنین و خیرین مقیم خارج از استان و کشور، جلب مشارکت شرکت‌ها و کارخانجات و صنایع بومی در راستای سهم مسئولیت اجتماعی، فعالیت موثر رسانه‌های اجتماعی با گروه‌های مختلف مخاطب و بسیاری موارد دیگر پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی در استان کرمان با مشارکت خیرین احداث شده است وهنوز به علت حجم بالای کمبود ها، به کمک وهمت خیرین مدرسه ساز نیازمند هستیم.

واعظی نژاد به برنامه عملیاتی راه اندازی طرح مردمی توسعه مدارس اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به این شکل است که نیاز‌ها و کمبود‌های مدارس استان در سامانه به شکل یک بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود و این اطلاعات در اختیار مدیران و مسئولان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و از آنطرف اپلیکشن توسعه مدارس راه اندازی شده و این اطلاعات در اختیار مردم و خیرین قرار می‌گیرد و کسی که قصد و نیت خیر دارد با دیدن و مشاهده این اطلاعات تشویق و ترغیب به کمک و مشارکت در امر مدرسه سازی شود.

او اظهار داشت: خیرین تاکنون کمک شایانی در امر مدرسه سازی کرمان داشته اند به طوری که در سال ۹۷ میزان مشارکت خیرین ۳۲ میلیارد بوده و این میزان مشارکت در سال ۹۸ به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

واعظی تصریح کرد: با کمک خیرین مدرسه ساز است  ما در ساخت کلاس درس نیز رشد داشته ایم و در کنار اعتبارات دولتی توانسته ایم از ۲۷۰ کلاس درس در سال ۹۷ به ۳۵۱ کلاس درس در سال ۹۸ برسیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان کرمان، گفت: با کمک خیرین، فعالان اقتصادی و کارخانجات و صنایع بومی استان کرمان برنامه ریزی شده در سال ۹۹ تعداد هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش دهیم که پیش بینی می‌شود عدد کمک خیرین در کرمان در سال ۹۹ به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار