افزایش ۱۳۶ درصدی خرید سلاح گرم در آمریکا

همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، میزان فروش سلاح گرم در این کشور ۱۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، شهروندان آمریکایی رکورد جدیدی در خرید سلاح گرم در این کشور ثبت کردند.

بر این اساس، موج تازه گسترش همه گیری ویروس کرونا، ناآرامی مدنی پس از قتل جورج فلوید به دست پلیس و جنبش تازه‌ای که در پی آن با هدف بودجه زدایی از اداره‌های پلیس و برچیده شدن نیروی پلیس به راه افتاد سبب شد خریداران تازه‌ای که نگران امنیت شخصی خود و خانواده شان شده اند برای خرید سلاح گرم هجوم بیاورند.

خریداران، مالکان مغازه‌ها و کارشناسان سلاح می‌گویند همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه مارس و پس از آنکه قرنطینه و محدودیت‌های دولتی در آمریکا سبب شد بیکاری به بالاترین سطح پس از رکود بزرگ افزایش یابد فروش سلاح نیز ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

از ماه مارس تا ژوئن ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مورد درخواست سوء پیشینه از اف بی آی برای خرید سلاح صورت گرفته است. دریافت سوء پیشینه در ماه ژوئن برای غیرنظامیان و شهروندانی که مجوز حمل سلاح می‌خواستند از ۲۰ سال پیش هنگامی که اف بی آی این بررسی‌ها را آغاز کرده بود به بالاترین میزان خود رسیده است.

دریافت سوء پیشینه برای خرید سلاح در ایالت جورجیا، ماه گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، سه برابر شده است. این بررسی‌ها در اوکلاهما، نیویورک، الینوی و مینه سوتا هم تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که اقتصاد آمریکا و جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد رکود نسبی بوده است، اما صنعت تسلیحات نه تنها دچار رکود نشده بلکه تقاضا برای سلاح‌های گرم افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار