اضافه شدن نوع جدید موشک‌های هسته‌ای به زرادخانه زیردریایی‌های آمریکا

آمریکا نوع جدیدی از موشک‌های دوربرد با کلاهک هسته‌ای را که قدرت تخریبی پایینی دارند، به زرادخانه زیردریایی‌های خود اضافه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، ارتش آمریکا نوع جدیدی از موشک‌های دوربرد با کلاهک هسته‌ای که قدرت تخریبی کمی دارند را به زرادخانه زیردریایی‌های خود اضافه کرده است.

یک مقام عالی‌رتبه پنتاگون در توجیه این اقدام گفت این سلاح آمریکا را امن‌تر می‌کند، زیرا احتمال جنگ هسته‌ای را کاهش می‌دهد. با این حال، منتقدان از جمله برخی از دموکرات‌های کنگره این اقدام را کاری خطرناک که احتمال جنگ را افزایش می‌دهد توصیف کرده‌اند.

جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا، نیز روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت اضافه کردن کلاهک‌های «با قدرت تخریبی ضعیف» که به W۷۶-۲ معروف هستند به زیردریایی‌هایی که موشک‌های بالستیک «تریدنت II» حمل می‌کنند خطر جنگ هسته‌ای را کاهش می‌دهد. او در ادامه تاکید کرد که این کلاهک به آمریکا کمک می‌کند تا روسیه را از به راه انداختن یک درگیری هسته‌ای محدود منصرف کند.

رود در ادامه از ارائه هرگونه جزئیات در خصوص زمان استقرار و دیگر اطلاعات خودداری کرد و گفت تمامی جزئیات جزء اطلاعات طبقه‌بندی شده هستند.

دیلی میل در ادامه نوشت این موشک‌ها به دیگر تسلیحات قدرتمندی که در زیردریایی‌های آمریکا وجود دارند اضافه شدند، زیردریایی‌هایی که به گفته دیلی میل مخفیانه به اقیانوس‌های سراسر جهان سرک می‌کشند. استقرار موشک‌های هسته‌ای با قدرت تخریبی کم در زیردریایی‌های دوربرد در سیاست تسلیحات هسته‌ای آمریکا نقطه عطفی به شمار می‌رود و نخستین افزونه مهم در زرادخانه هسته‌ای استراتژیک این کشور در ده‌های اخیر است. از سوی دیگر این موضوع دور شدن از سیاست دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مبنی بر کاهش وابستگی به سلاح‌های هسته‌ای برای دستیابی به دنیایی عاری از بمب‌های هسته‌ای به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار