انتقال بخشی از کارکنان نیویورک‌تایمز از هنگ‌کنگ به کره جنوبی

نیویورک تایمز اعلام کرد که به دلیل افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا، بخشی از کارکنانش در هنگ‌کنگ را به کره‌جنوبی منتقل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، براساس اعلام این روزنامه آمریکایی با بالاگرفتن تنش میان پکن و واشنگتن، نیویورک‌تایمز قصد دارد تا بخشی از نیروهایش در هنگ‌کنگ را به سئول منتقل سازد.

در وبگاه این روزنامه نوشته شده است، یک سوم از کارکنان آن از بخش دیجیتال و آنلاین که در آسیا است، به پایتخت کره جنوبی منتقل خواهند شد.

پیش از این واشنگتن خبری منتشر و در آن اعلام کرد برای تعداد کارکنان چند رسانه دولتیِ چین که فعالیتشان در ایالات متحده محدودیت تعیین کرده است. براساس دستور وزارت خارجه آمریکا، صدور روادید برای روزنامه‌نگاران چینی که در این رسانه‌ها فعال هستند، محدود شده و همچنین تعداد کل کارکنان آنها حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

در اسامی نام برده شده برای محدودیت‌ها از سوی واشنگتن پنج رسانه چینی یعنی‌ «شینهوا»، «سی‌جی‌تی‌اِن»، «رادیو چین»، «چاینا دیلی» و «پیپل دیلی» نیز دیده می‌شود. پیش از این، وزارت خارجه آمریکا، رسانه‌های نام برده شده را «نماینده‌های جمهوری خلق چین» خوانده است.


بیشتر بخوانید

 


این تصمیم در حالی عنوان می‌شود که دولت آمریکا در تلاش‌ بر مقابله از چندین جهت برای مقابله با افزایش نفوذ چین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار