انتقاد شدید وزارت خارجه چین از پمپئو

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و او را فردی دروغگو توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه خود «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

او در پاسخ به سوالی که درباره اتهام‌زنی پمپئو به چین پرسیده شده بود، گفت: پمپئو در هر فرصت ممکن حملات و تهمت‌های خود را علیه چین ادامه می‌دهد با این وجود تکرار دروغ‌ها نیز دروغ به شمار می‌رود. دروغگویی و تقلب در ذات پمپئو است.

این انتقاد ژائو لیجیان در حالی مطرح می‌شود که اخیرا تنش میان واشنگتن و پکن به شدت بالا گرفته و مقامات آمریکا اتهامات بسیاری را علیه چین مطرح کرده‌اند.

ساعاتی پیش نیز مایک پمپئو در پیامی توییتری نوشت: حزب کمونیست چین به گونه‌ای رفتار می‌کند که امنیت مردم آمریکا را به خطر می‌اندازد. دولت ترامپ بعد از سال‌ها اولین دولتی است که این تهدید را جدی گرفته است!



از چند سال پیش روابط چین و آمریکا بر سر مسائل اقتصادی و موضوع تعرفه‌ها پرتنش شده بود که این موضوع با شیوع بیماری کرونا و همچنین ادامه یافتن اعتراضات در هنگ کنگ و حمایت آمریکا از این اعتراضات شدت یافت. آمریکا چین را متهم می‌کند که در شیوع ویروس کرونا مقصر بوده و اطلاعات درست و به جایی را در زمان مناسب در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار نداده است. در مقابل، چین تمامی این اتهامات را رد می‌کند و معتقد است آمریکا دخالت‌های بی‌جایی در امور هنگ کنگ دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار