رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند؛

تغییر سیاست تحریمی آمریکا در قبال چین

گفته می‌شود واشنگتن سیاست تحریمی خود در قبال چین را در موضوع هنگ کنگ تغییر داده و به تحریم مقامات این کشور روی آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی از تغییر سیاست تحریمی آمریکا علیه چین خبر دادند و نوشتند این کشور قصد دارد به جای تحریم سیستم مالی هنگ کنگ که به دنبال تصویب قانون امنیت ملی این منطقه مطرح شده بود به تحریم مقامات چینی که در تصویب این قانون دست داشتند، روی بیاورد.

مجله وال استریت ژورنال در گزارشی به اعلام این خبر پرداخت و نوشت: تهدید‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه سیستم مالی چین و جزیره نیمه خودمختار هنگ کنگ ممکن است عملی نشود، زیرا واشنگتن این عمل را به مثابه شلیک کردن به پای خود می‌پندارد.

این مجله در ادامه با استناد به برخی از منابع آگاه ناشناس نوشت: آمریکا در حال مرور دوباره اقدامات خود در رابطه با تصمیم چین در خصوص تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ است و از سیاست اعمال تحریم گسترده اقتصادی علیه سیستم مالی این جزیره به سمت مجازات‌های شخصی مقامات چینی که در تدوین و تصویب این قانون دست داشتند، حرکت می‌کند.

بنابر اعلام وال استریت ژورنال، ایده تخریب جایگاه مالی جهانی هنگ کنگ با تضعیف نرخ ارز ترجیحی دلار آن که از سوی وزارت خارجه آمریکا ارائه شد از فهرست اقدامات احتمالی واشنگتن خارج شده است. این تصمیم در جلسه چند روز پیش کاخ سفید اتخاذ شد، زیرا معلوم شد این اقدام ممکن است به شرکت‌ها و مصرف کنندگان آمریکایی، غربی و هنگ کنگی آسیب برساند در حالی که کمترین تاثیر را بر پکن خواهد داشت. به نوشته این مجله، قرار است اعضای گروه تعیین کننده مجازات‌های چین این هفته درباره اقدامات جایگزین با یکدیگر گفتگو کنند.

پارلمان چین پیش‌تر قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ را تصویب کرد. براساس این قانون و به گفته مقامات چینی، دخالت‌های خارجی در شعله ور شدن اعتراضات در هنگ‌کنگ از بین می‌رود.

کشور‌های غربی، از جمله آمریکا مخالفت خود را با این قانون ابراز و چین را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده‌اند. به گفته آمریکایی‌ها قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ، استقلال این منطقه را از بین می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار