تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا ۶ ماه دیگر

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای رسمی از تمدید تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه برای ۶ ماه دیگر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه به طور رسمی تحریم‌های خود علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

رهبران اتحادیه اروپا در اوایل این ماه  تمدید تحریم‌های روسیه را به دلیل عدم تمایل مسکو به اجرای کامل توافق نامه مینسک در دستور کار قرار دادند. توافق نامه مینسک به منظور برقراری آتش بس در شرق اوکراین امضاء شده است.

اطلاعیه رسمی اتحادیه اروپا که روز دوشنبه منتشر شده تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ تمدید کرد. اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴،  اقدامات ادعایی ثبات‌زدای روسیه علیه اوکراین در چارچوب تحریم های جدید را پاسخ داد.

بر اساس این تصمیم، برخی بانک‌ها و شرکت‌های روسی دسترسی محدودی به بازار‌های سرمایه اتحادیه اروپا دارند و همچنین از دریافت کمک‌های مالی از کشور‌های اروپایی منع شده‌اند.

این اقدامات همچنین تجارت کلیه کالا‌های مرتبط با صنایع دفاعی و همچنین فناوری‌های حساس را  ممنوع می‌کند.

در یک تصمیم جداگانه دیگر، اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری تحریم‌های اقتصادی دیگری علیه روسیه بابت الحاق شبه جزیره کریمه را تمدید کرد.

اتحادیه اروپا و ترکیه الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ را غیرقانونی می‌دانند. در پی فعالیت مخرب آمریکا در اوکراین که همسایه غربی روسیه به حساب می‌آید، نگرانی‌های مسکو درباره امنیت مرزهای غربی خود افزایش یافت. در پی یک همه‌پرسی در میان مردم کریمه، آن‌ها به الحاق به سرزمین روسیه رای مثبت دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار