انتقاد بایدن از موضع ترامپ در قبال روسیه پس از انتشار گزارش ادعایی نیویورک تایمز

جو بایدن از رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تحریم نکردن روسیه پس از انتشار گزارش ادعایی نیویورک تایمز درباره اقدام مسکو در تحریک طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی این کشور، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به دلیل تحریم نکردن روسیه پس از مطرح شدن این ادعا که مسکو در تحریک طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان نقش داشته است، به باد انتقاد گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع مدعی شده است یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است.

جو بایدن دیروز شنبه در یک نشست مجازی گفت گزارش نیویورک تایمز در صورتی که صحت داشته باشد یک افشاگری واقعا تکان‌دهنده است و ترامپ باید واکنش نشان دهد.


بیشتر بخوانید| نیویورک تایمز: روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی پیشنهاد پاداش داده است


بایدن ضمن انتقاد از بی توجهی ترامپ به این موضوع گفت: «دونالد ترامپ نه تنها تحریم (روسیه) یا اعمال هر گونه فشاری بر روسیه برای نقض قوانین بین المللی را رد کرده است بلکه رقابت‌های انتخاباتی شرم آور خود را بر پایه دفاع و خوار کردن خودش در برابر ولادیمیر پوتین ادامه می‌دهد.»

بایدن همچنین با اعلام اینکه از گزارش نیویورک تایمز عصبانی است گفت: حضور کلی ترامپ هدیه‌ای به پوتین بوده است. این یک خیانت به مقدس‌ترین وظیفه در کشور است: از نیرو‌های خود محافظت کنیم وقتی آن‌ها را در مسیر آسیب قرار دادیم.

وی افزود: اگر من رئیس جمهور شوم، هیچ اشتباهی در این باره نمی‌کنم، با ولادیمیر پوتین باید برخورد کرد و ما هزینه‌های جدی به روسیه تحمیل خواهیم کرد.

ترامپ از ابتدای دوره ریاست جمهوری خود به دلیل مواضع خود در قبال  پوتین مورد انتقاد قرار گرفته است.

عدم واکنش ترامپ به این موضع صدای برخی از دموکرات‌ها را نیز درآورده است. تد لیو، نماینده دموکرات کالیفرنیا ضمن انتقاد از بی توجهی ترامپ به گزارش نیویورک تایمز گفته است: «روسیه دوست ما نیست و ولادیمیر پوتین دوست دونالد ترامپ نیست.»

نشریه‌های واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و شبکه فاکس نیوز گزارش نیویورک تایمز را تایید کرده اند. این در حالی است که مقامات طالبان و روسیه چنین ادعایی را رد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار