مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های "چیاوزان" دلفان

فرماندار دلفان گفت: آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های روستای "چیاوزان " پس از یک شبانه روز با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی این شهرستان مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرماندار دلفان گفت: آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های روستای "چیاوزان " پس از یک شبانه روز با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی این شهرستان مهار شد.

حشمت بهمنی افزود: با وجود مهار آتش مراتع و جنگل‌های این منطقه، اما این آتش دوباره با وزش باد و وجود کنده‌های آتش شعله‌ور شد.

او اظهار داشت: با تلاش عوامل محیط زیست، منابع طبیعی و بسیج مردمی و استفاده از تجهیزات موجود در منطقه، این آتش سوزی در این منطقه امروز به طور کامل مهار شد.

فرماندار دلفان تصریح کرد: در این آتش سوزی حدود پنج هکتار از مراتع طبیعی و جنگلی روستای چیاوزان دچار حریق شد و کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت هستند.

بهمنی گفت: به منظور جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی مردم به خصوص عشایر و روستاییان باید نکات ایمنی را برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها رعایت کنند.

او افزود: جنگل‌ها و مراتع امانتی الهی در اختیار مردم بوده و رعایت بهداشت و نظافت عرصه‌های طبیعی هنگام مراجعه به دامان طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب پذیر برای صیانت از این عرصه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.