شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات تصرف اراضی ملی در لرستان تشکیل شده است

رییس کل دادگستری لرستان گفت: با متخلفان تصرف اراضی ملی در این استان برخورد قاطع می‌شود و در این راستا شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،رییس کل دادگستری لرستان گفت: با متخلفان تصرف اراضی ملی در این استان برخورد قاطع می‌شود و در این راستا شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شده است.

محمد رزم اظهار داشت: برای جرایمی که از سوی منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، محیط زیست و راه و شهرسازی به دادگستری اعلام شود، شعبه ویژه دادسرا بازپرسی و دادگاه کیفری در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه به طور قطع به دعاوی مطروحه و جرایم کیفری در زمینه اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد افزود: متهمان این گونه جرایم برابر قانون مجازات می‌شوند.

رزم همچنین به بحث آتش زدن «کاه و کلش» در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، این اقدام جرم محسوب می‌شود و کشاورزان باید از این اقدام خودداری کنند در غیر این صورت به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

او  تاکید کرد: انتظار داریم که در مواقع آتش سوزی، هلال احمر استان در بحث اختصاص بالگرد حداکثر همکاری را داشته باشد، شهرداری‌ها و آتش نشانی‌ها در بحث اطفای حریق همکاری کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات را اختصاص دهد.

رییس کل دادگستری لرستان همچنین بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تجهیز و احداث پاسگاه‌های محیط بانی و حفاظتی در شهرستان دلفان، سلسله، الیگودرز، «بلوران» کوهدشت و چگنی تاکید کرد.

لرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار