مهار آتش سوزی پوشش گیاهی در مهاباد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: آتش نشانان با حضور به موقع آتش سوزی پوشش گیاهی در یکی از مناطق این شهرستان را مهار کردند.

رحمان احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دیروز حوالی ساعت ۱۷ در پی تماس مردمی شهروندان مبنی بر آتش سوزی پوشش گیاهی در زمین خالی اطراف دانشگاه آزاد بلافاصله یک گروه ۳ نفره از نیرو‌های سازمان آتش نشانی برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه عامل انسانی و سهل انگاری مهم‌ترین علت بروز این حوادث است، اضافه کرد: هرسال با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان، وقوع آتش سوزی در مراتع و پوشش‌های گیاهی در نقاط مختلف شهر و حریم آن قابل توجه و رو به گسترش است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد تصریح کرد: آتش سوزی مراتع و پوشش گیاهی در مهاباد به موضوعی مهم و جدی تبدیل شده چرا که رفته رفته با گرم شدن هوا و خشک شدن این مراتع احتمال وقوع حریق در این قسمت‌ها بیشتر می‌شود که بخشی از این موضوع نتیجه بی احتیاطی شهروندان است و باید به منظور حفظ و نگهداری این مناطق آگاهی بخشی و فرهنگ سازی بیشتری انجام شود.

احمدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.