نوام چامسکی: ترامپ بزرگترین جنایتکار تاریخ است

فیلسوف و تاریخ‌دان برجسته آمریکایی می‌گوید دونالد ترامپ بخاطر سوء مدیریت در مواجهه با بحران کرونا بدترین جنایتکار تاریخ دنیاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، فیلسوف و مورخ مشهور آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را بدترین جنایتکار تاریخ معرفی کرد.

نوام چامسکی ۹۱ ساله در مصاحبه‌ با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت رئیس جمهور آمریکا یک دیکتاتور جعلی است و جمهوری خواهان هم حزبی او نیز از حزب کمونیست بدتر هستند.

به باور مورخ و فیلسوف آمریکایی، ترامپ به نحوی غیر قابل انکار بدترین جنایتکار تاریخ است. چامسکی می‌گوید تاکنون در عرصه تاریخ سیاسی دنیا هیچ چهره‌ای مانند ترامپ وجود نداشته که تا این حد مشتاقانه، وقت خود را صرف از بین بردن پروژه‌های حیات نظام‌مند بشر کرده باشد.

این فیلسوف آمریکایی معتقد است جهان با پرداختن بهایی گزاف همه‌گیری کرونا را پشت سر خواهد گذاشت، اما نمی‌تواند از جنایتی که رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تغییرات اقلیمی مرتکب شد، جان سالم به در ببرد. چامسکی معتقد است سردمداران کاخ سفید با اقدامات خود زندگی ده‌ها هزار تن را به کام مرگ کشاندند. این فیلسوف برجسته آمریکایی پیشتر نیز دولت ترامپ را بخاطر کاهش بودجه بخش سلامت و شانه خالی کردن از مسئولیت همه گیری ویروس کرونا، مسئول اصلی مرگ هزاران آمریکایی معرفی کرد.

گفتنی است آمریکا همچنان با داشتن بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد. بیش از ۱۲۳ هزار آمریکایی تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار