افشاگری‌های مشاور اخراجی ترامپ ادامه دارد؛

پمپئو: حرف‌های ترامپ سراسر چرت و پرت است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب جدید خود با پرداختن به بخشی از روابط میان مایک پمپئو و دونالد ترامپ، می‌تواند روابط این دو نفر را دچار چالش کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب جدید خود اظهاراتی را مطرح کرده که می‌تواند روابط میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با وزیر خارجه او را تحت الشعاع قرار دهد.

تصویری که بولتون در کتاب خود از مایک پمپئو ارائه می‌کند تصویر فردی است که به طور غریزی با سیاست‌های ترامپ مخالف است و در خفا از او انتقاد می‌کند. اندکی پس از انتشار گزیده‌هایی از کتاب جدید بولتون، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با نشریه وال استریت ژورنال از روابط خوب خود با پمپئو سخن به میان آورد.

در بخشی از کتاب جان بولتون به ماجرایی پرداخته می‌شود که مایک پمپئو یادداشتی را به مشاور امنیت ملی وقت آمریکا نشان می‌دهد، که بر روی آن درباره ترامپ نوشته است حرف‌هایش سراسر چرت و پرت است.

ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد تردید دارد پمپئو این حرف‌ها را درباره او زده باشد. وزیر خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای با عنوان «من نیز در آن اتاق بودم» با رد اظهارات بولتون گفت او در حال نشر اکاذیب است.

بولتون در بخش دیگری از کتاب شیوه مدیریتی پمپئو را «اجتناب از درگیری و مشاجره» توصیف کرده و می‌نویسد: او در عین حال با ظرافت ایده‌های رئیس جمهور، سیاست خارجی کشور و هر آنچه تصور می‌کند درست است را رو به جلو هدایت می‌کند. به استناد مطالب کتاب بولتون، پمپئو از مخالفان دیدار ژوئن ۲۰۱۹ ترامپ با رهبر کره شمالی بود، با این حال با او و خواسته هایش همراهی کرد.

در بخش از افشاگری‌های بولتون به تحت فشار قرار گرفتن وزیر خارجه آمریکا از سوی رئیس جمهور برای یافتن راهکاری برای خروج واشنگتن از عراق، سوریه و افغانستان پرداخته می‌شود. همچنین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در جایی از کتابش به برخی از اختلافات پمپئو و ترامپ می‌پردازد که وزیر خارجه را تا آستانه استعفا پیش می‌برد. در کتاب بولتون آمده است: قضیه استعفا پیش آمده بود و من آن را طرح کردم و پمپئو با آن موافق بود.

کتاب بولتون قرار است بیست و سوم ماه ژوئن (۳ تیر) منتشر شود. سایمون اند شوستر، ناشر کتاب، اعلام کرده است: «این کتابی است که دونالد ترامپ نمی‌خواهد شما آن را بخوانید.» این ناشر اعلام کرد کتاب بولتون اقدامات ترامپ را در قبال چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان تشریح می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
دوست دارم دولتمردان آمریکا مثل خوره از درون خورده شوند
-
حمید
۱۰:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
دستورش صادر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
دوست دارم دولتمردان آمریکا مثل خوره از درون خورده شوند
آخرین اخبار