بولتون: در انتخابات از بایدن حمایت می‌کنم

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده که انتشار کتاب جدیدش با نام «اتفاقی که در آن اتاق افتاد» به پشت پرده مسائل در کاخ سفید می‌پردازد اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی ترامپ حمایت خواهد کرد.

بولتون در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: «به عنوان کسی که پشت صحنه ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را دیده است مجبور است از رقیب ترامپ یعنی بایدن حمایت کند.»


بیشتر بخوانید


بولتون در این مصاحبه اذعان کرد: «در انتخابات ۲۰۱۶ من به خاطر هیلاری کلینتون به ترامپ رای دادم. حالا این رئیس‌جمهور را از نزدیک دیده‌ام و نمی‌توانم دوباره از وی حمایت کنم. نگرانی من به خاطر کشورم است؛ این در حالی است که او (ترامپ) جمهوری‌خواهان را نمایندگی نمی‌کند و می‌خواهم حمایتم را از وی بردارم.»

بولتون ترامپ را به نداشتن هیچ گونه استراتژی متهم کرد و گفت: «دونالد ترامپ فرق بین منافع ملی و منافع خود را نمی‌داند.»

همزمان با نزدیک شدن موعد انتشار کتاب جنجالی جان بولتون در آمریکا که در آن به ابعاد پنهان کاخ سفید در دوران ترامپ اشاره کرده، وزارت دادگستری در این کشور هم ضمن صدور دادخواستی خواهان توقف انتشار کتاب جان بولتون شده است.

در تنش کلامی این روز‌های بولتون و رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ گفته جان بولتون باید بابت انتشار حجم زیادی از اطلاعات محرمانه مجازات شود. اما قاضی فدرال آمریکا در واشنگتن دی‌سی ضمن رد این درخواست ادله اعلام شده را ناکافی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار