نصب بنر «زندگی سیاهان اهمیت دارد» بر سر در سفارت آمریکا در سئول+ تصویر

سفارت آمریکا در کره جنوبی به منظور اعلام همبستگی با اعتراضات ضدنژادپرستی بنر «زندگی سیاهان اهمیت دارد» را بر سر در خود نصب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سفارت آمریکا در سئول، پایتخت کره جنوبی در حمایت از جنبش اعتراضات سراسری ضدنژادپرستی که در حال حاضر، ده‌ها شهر آمریکا را فرا گرفته است، پرچم «زندگی سیاهان اهمیت دارد» را بر سر در خود نصب کرد.

سفارت آمریکا همچنین با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: «سفارت آمریکا ضمن همبستگی با هموطنان اندوهگین خود که به طور مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند و خواستار تغییرات مثبت هستند، در کنار آنها می‌ایستد. بنر زندگی سیاهان اهمیت دارد نشانه حمایت ما از مبارزه با بی عدالتی‌های نژادی و خشونت پلیس است چرا که ما به دنبال جامعه‌ای فراگیرتر و عادل‌تر هستیم.»

جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» پس از آن در آمریکا شکل گرفت که جورج فلوید، تبعه سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا بازداشت شد و با بی رحمی تمام به قتل رسید. اقدام خشونت بار پلیس علیه او، موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در سراسر آمریکا به دنبال داشته است.

در سایر کشور‌های جهان نیز معترضان ضد نژادپرستی با الهام از حرکت مردم آمریکا دست به برگزاری تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار