اعتراضات به نژادپرستی در استرالیا همچنان ادامه دارد

هزاران نفر از مردم استرالیا امروز نیز در اعتراض به نژادپرستی و بی‌عدالتی به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات مسالمت‌آمیزی را برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم استرالیا در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در سراسر این کشور امروز به خیابان‌ها آمدند و به مرگ افراد بومی در زندان‌ها اعتراض کردند.

بنا بر گزارش یک شبکه تلویزیونی استرالیا، این تظاهرات در شهر‌های «پرت»، «داروین» و همچنین در «آدلاید» و شهر «کوئیزلند» برگزار شد. این تجمعات در استرالیا در حالی برگزار می‌شود که دولت به دلیل همه‌گیری کووید_۱۹ مخالف آن است و در بخش‌های شمالی این کشور طرح‌هایی را برای تجمعاتی از این دست ارائه کرده است.

با ادامه یافتن و تشدید اعتراضات به بی‌عدالتی و نژادپرستی در کشور‌های مختلف جهان، مقامات بهداشتی از جمله در آمریکا، انگلیس و استرالیا هشدار داده اند که تجمعات اعتراضی گسترده بار دیگر سبب شیوع بیشتر ویروس کووید-۱۹ خواهد شد. به گفته مقامات بهداشت استرالیا یکی از معترضان که هفته گذشته در تظاهرات ملبورن حضور داشت پس از دادن آزمایش کرونا متوجه شد به این ویروس آلوده بوده است.

به نوشته رویترز، تظاهرات اعتراضی دیگری نیز در شهر‌های سیدنی، بریزبن و ملبورن در مورد بدرفتاری با مهاجران در بازداشتگاه‌ها صورت گرفته است. آسوشیتدپرس استرالیا در این خصوص گزارش داد حدود ۳۰۰ معترض در این تظاهرات تلاش کردند هتل «بریزبن» را به تصرف درآورند. آن‌ها معتقد بودند دولت برای ساکت کردن پناهجویانی که آن‌ها را بازداشت کرده است تلاش می‌کند آن‌ها را مدام جا به جا کند.

تظاهرات‌های سراسری در دنیا به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید به دست پلیس سفید پوست این کشور آغاز شد و هر روز بر شدت آن افزوده شده و جنبشی به نام «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» به راه افتاده است.

از سوی دیگر، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، اخیر مدعی شده بود که هیچگاه در تاریخ این کشور برده‌داری وجود نداشته و این اظهارات سبب خشم مردم شده و معترضان را به خیابان‌ها آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار