آمریکا خشن‌ترین پلیس در میان کشور‌های پیشرفته جهان را داراست

بر اساس یک گزارش آماری که سی‌ان‌ان آن را منتشر کرده، آمریکا خشن‌ترین پلیس را در میان کشور‌های پیشرفته جهان دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در پی مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، تقریباً دو هفته‌ای می‌شود که شهر‌های آمریکا صحنه اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی نهادینه شده در آمریکاست.

معترضین آمریکایی خواستار توقف فوری خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان شده‌اند. این اعتراضات به سراسر جهان سرایت کرده و مردم جهان به نشانه همبستگی با معترضین آمریکایی به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند.

فلوید تنها یکی از آمریکایی‌های پرشماری بود که هر ساله به دست افسران پلیس در این کشور جان خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که این اتفاق در سایر کشور‌های توسعه یافته جهان کمتر رخ می‌دهد. 

یک مقایسه‌ آماری نشان می‌دهد که پلیس  آمریکا به طور معمول به تعداد بیشتری از افراد نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته شلیک می‌کند. همچنین بر اساس این آمار شمار افراد زندانی در آمریکا نیز بیشتر است.

در حالی که آمریکا از نظر اقتصادی همانند سایر کشورهای حاضر در گروه G۷ است، در حوزه عدالت اما وضعیت نامناسبی دارد.

در یک بررسی رسانه‌ای توسط دفتر آمار دادگستری آمریکا، در بازه زمانی بین ژوئیه سال ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶، تعداد ۱۳۴۸ مرگ مرتبط با دستگیری رخ داده، یعنی به طور متوسط ​​۱۳۵ فرد دستگیر شده در آمریکا در هر ماه جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در حالی است که ۱۳ نفر در انگلیس در پی بازداشت و در دوره زمانی مشابه جان خود را از دست داده‌اند. در استرالیا نیز این آمار ۲۱ نفر گزارش شده است.

آمار شلیک مستقیم از سوی پلیس در آمریکا هم چشمگیر است. ۴۰۷ آمریکایی در یک سال مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. پلیس این کشور همه این تیراندازی‌ها را موجه اعلام کرده است.

در گزارشی که واشنگتن‌پست آن را منتشر کرده، به رقمی بسیار بالاتر از آمار رسمی اشاره شده است. این گزارش اذعان کرده که بیش از هزار نفر در آمریکا در طول یک سال و بر اثر شلیک مستقیم پلیس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار