تظاهرات زنان آمریکایی در نیویورک

با ادامه اعتراضات در آمریکا زنان فعال در حوزه‌های اجتماعی و حقوقی با قدرت وارد میدان شدند و به تبعیض نژادی در کشورشان انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، در ادامه اعتراضات علیه نژاپرستی در آمریکا، جمعیت‌ها و سازمان‌های زنان سیاه پوست این کشور، تظاهراتی را در نیویورک برگزار کردند.

در این تظاهرات که برخی از نمایندگان کنگره نیز در آن حضور داشتند نمایندگان زن منتخب در مجلس نمایندگان و شورا‌های محلی، از آغاز تلاش جهت ارائه طرحی به حوزه قانونگذاری خبر دادند که هدف آن تعیین ضوابط رفتاری برای پلیس و تقویت حقوق شهروندی به ویژه برای سیاه پوستان و دیگر اقلیت‌ها در آمریکاست.

با ادامه اعتراضات در آمریکا زنان فعال در حوزه‌های اجتماعی و حقوقی با قدرت وارد میدان شدند.

با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر اینکه دموکرات‌ها یک زن سیاه پوست را نامزد معاونت ریاست جمهوری خواهند کرد تا با این روند در رقابت انتخاباتی آینده حاضر شوند، همین امر به عامل محرکی تبدیل شد تا حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی تقویت و دامنه اعتراضات افزایش یابد.

یکی از زنان سیاه پوست حاضر در تظاهرات نیویورک می‌گوید: «روزی نبوده که بتوانیم حقوقی مساوی با دیگران داشته باشیم، ما قربانی شده، به حقمان نرسیده و از این شرایط آزرده‌ایم.»

زنان سیاه پوست در آمریکا همچنین قربانی خشونت نهاد‌های امنیتی این کشورند، برگزارکنندگان این تظاهرات، تجمع برگزار شده را به روح «برایانا تیلور» هدیه کردند که سه ماه قبل به دست پلیس ایالت کنتاکی و به دلیل اشتباه پلیس مبارزه با مواد مخدر کشته شد.

در تجمع زنان سیاه پوست در نیویورک دو زن عضو کنگره از ایالت نیویورک و زنانی از اعضای حکومت‌های محلی حاضر بودند. آنان تاکید کردند در پی ارائه طرح‌های قانونی جدیدی هستند که بتواند در مجلس نمایندگان از اقلیت‌ها در برابر خشونت پلیس حمایت کند.

میانگین بیکاری در میان زنان وابسته به اقلیت‌های مقیم آمریکا در بالاترین سطح قرار دارد، این شرایط با توجه به شیوع کرونا به بیست درصد رسیده است و تا همین امر نیز به عامل محرکی برای واداشتن زنان به سمت اعتراضات صنفی تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار