ادامه تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم واشنگتن پس از خروج گارد ملی

اعتراضات بر ضد نژادپرستی در پایتخت آمریکا به رغم دستور ترامپ برای خروج گارد ملی، همچنان به صورت مسالمت‌آمیز ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراضات در واشنگتن دی سی که در پی مرگ جورج فلوید، یک مرد آمریکایی آفریقایی تبار  در بازداشت پلیس صورت گرفت، علیرغم دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عقب نشینی نیرو‌های ذخیره نظامی گارد ملی از شهر، مسالمت آمیز باقی مانده است.

در پی اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی در آمریکا، نیرو‌های گارد ملی در سراسر این کشور فعال شده بودند. روز شنبه هزاران نفر در خیابان‌های پایتخت آمریکا راهپیمایی کردند و در نزدیکی یادبود لینکلن و کاخ سفید مستقر شدند و سپس از آنجا به سمت ساختمان‌های کنگره و وزارت خارجه حرکت کردند.

روز یکشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به نیرو‌های گارد ملی دستور داد که پس از توقف اعتراضات برای جلوگیری از تشدید تظاهرات، از پایتخت خارج شوند. این در حالی بود که گروه‌های معترض در بیانیه‌ای اعلام کردند اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز و با آرامش بیشتری برگزاری می‌کنند. هزاران معترض به طور مسالمت آمیز به سمت کاخ سفید راهپیمایی کردند و ضمن فریاد شعار‌های ضد نژاد پرستی، اسامی شهروندان آفریقای آمریکایی را که به دست پلیس کشته شده اند، سر دادند.

برای جلوگیری از نزدیک شدن معترضان به محدوده کاخ سفید، حصار‌های خیابان شانزدهم منتهی به کاخ سفید همچنان باقی مانده است، اما از شمار نیرو‌های نظامی در این محل کاسته شده است.

اقدام خشونت‌بار یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه هفته گذشته در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست منجر شد. شهر‌های مختلف آمریکا طی یک هفته گذشته صحنه اعتراضات گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت بار پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل بی‌رحمانه این مرد سیاه پوست بودند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار