مسکو: آمریکا به توصیه‌های خودش در مورد حقوق بشر عمل کند

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعتراضات در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بهترین کاری که دولت این کشور می‌تواند انجام دهد عمل به توصیه‌های خودش در مورد حقوق بشر و اجرای آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به اعتراضات در آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد واشنگتن در طول دهه‌ها به سایر کشور‌ها یاد می‌داد که چگونه باید با اعتراض‌ها برخورد کنند و به این ترتیب به منازعات داخلی دیگر کشور‌ها دامن زد.

در این بیانیه آمده است: «بر اساس دستورالعمل‌های آمریکا، انقلاب‌ها صورت گرفت و دولت‌های مشروع سرنگون شدند. این خواسته‌ها اکنون و در پی اوضاع داخلی آمریکا سخیف به نظر می‌رسد، زیرا گارد ملی تظاهرات مردم را با استفاده از نیروی قهرآمیز و به کارگیری وسایل خاص و گاز اشک آور سرکوب می‌کند».

وزارت خارجه روسیه با اشاره به بخش‌هایی از اظهارات مسئولان آمریکایی که واکنش مقامات دیگر کشور‌ها به اعتراضات آمریکا را محکوم کرده بودند، افزود: «به نظر می‌رسد بهترین کاری که واشنگتن می‌تواند بکند عمل به توصیه‌های خود مبنی بر احترام به حقوق بشر و اجرای آن در آمریکاست تا وارد گفت و گوی مسالمت آمیز با معترضان شود».

اقدام خشونت‌بار یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه هفته گذشته در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست منجر شد. شهر‌های مختلف آمریکا طی دو هفته گذشته صحنه اعتراضات گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت بار پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل بی‌رحمانه این مرد سیاه پوست بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار