در بسته حوادث امروز بخوانید؛

توقیف پارچه و لوازم یدکی خودروی قاچاق در اصفهان / بخت گشایی با پرداخت ۷۰ میلیون ریال

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز۲۴ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف پارچه و لوازم یدکی خودروی قاچاق در اصفهان

 

سرهنگ" کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان "شاهین شهر و میمه" با اشرافیت و هوشیاری بالای خود از انتقال محموله کالای قاچاق مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران بلافاصله پس از کسب اطلاعات لازم در محور مواصلاتی اتوبان "امیرکبیر" به سمت "نطنز" مستقر شده و حین کنترل و رصد دقیق خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ ریاحی با بیان اینکه راننده خودرو دارای بارنامه مربوط به خوراک دام و طیور بود اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته از خودروی مذکور محموله‌ای شامل پارچه و لوازم یدکی خودروی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
 

بخت گشایی با پرداخت ۷۰ میلیون ریال

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این خبر اظهار داشت: ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر، در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، زنی دعانویس و رمال به بهانه بخت گشایی، دختران دم بخت را جذب کرده و مبالغ قابل توجهی را از آنان اخذ و با این شیوه از آنان کلاه برداری می‌کرده است.
 
توقیف پارچه و لوازم یدکی خودروی قاچاق در اصفهان / بخت گشایی با پرداخت ۷۰ میلیون ریال


رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: ماموران پس از تکمیل تحقیقات با هماهنگی مقام قضائی وارد منزل فرد مذکور شده و ضمن دستگیری متهم، اقلام و ادوات مربوط به رمالی و دعانویسی را کشف کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه تا کنون ۲ نفر از شاکیان به پلیس آگاهی مراجعه کردند گفت: این افراد در تحقیقات صورت گرفته عنوان کردند که برای بخت گشایی، هر کدام مبلغ ۷۰ میلیون ریال به متهم پرداخت کرده بودند که فرد مذکور پس از دریافت وجه دیگر پاسخگوی آنان نبوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف صریح زن دعانویس و رمال به بزه انسابی خود گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر قانون رمالی و دعانویسی جرم بوده و با متخلفان برخورد می‌شود اظهار داشت: این گونه اقدامات بیشتر جنبه کلاه برداری دارد و شهروندان بایستی از مراجعه به افراد مذکور خودداری کرده و در صورت مشاهده موضوع را ازطریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف ۱۳۴ دستگاه ماینر قاچاق در "مبارکه

سرهنگ "رضا محمدی اظهار داشت: اخیرا تعدادی افراد سودجو با برنامه ریزی هدفمند، اقدام به ورود غیرقانونی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی استان اصفهان قرار گرفته است.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان "مبارکه" نیز در این حوزه وارد عمل شدند و با انجام یک سری اقدامات تخصصی مطلع شدند افرادی در ۳ محل جداگانه تعدادی از این دستگاه‌ها را راه اندازی کرده و به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی‌های لازم یک گروه از ماموران انتظامی و ماموران اداره صمت و اداره برق از این ۳ محل بازدید کردند که به صورت جداگانه ۳۴، ۲۹ و ۷۱ دستگاه ماینر خارجی کشف شد.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۴ میلیارد ریال اعلام شده و ۳ متهم نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "مبارکه" خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که به هر نوع زمینه رکود اقتصادی و بی نظمی اقتصادی را در کشور فراهم کنند برخورد قاطع و قانونی می‌کند و در این راه نیازمند مشارکت و همکاری مردمی است.
 

واسطه قرار دادن حساب بانکی دختر جوان جویای کار توسط کارفرمای جعلی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط دختر جوان جویای کار مبنی بر واریز وجوه نقدی توسط کارفرمای جعلی به حساب وی و سپس خرید ارز‌های دیجیتال که موجب مسدودی حساب وی و الزام به جبران خسارت مالباختگان شده، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان کرد: بنابر اظهارات شاکی مدتی قبل با هدف استخدام با فردی در تلگرام آشنا شده که با جلب اعتماد از وی درخواست می‌شود پس از دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خود اقدام به خرید ارز دیجیتال کند و بصورت درصدی پورسانت خود را دریافت کند.

سرهنگ مرتضوی افزود: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جای نگذارد، از حساب شاکی به عنوان مقصد برداشت‌های غیر مجاز استفاده و آن‌ها را به ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط بی توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، شهروندان تحت هیچ شرایطی نباید حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و در خرید‌ها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام شود بر عهده دارنده حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی و انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.
 

پنج مصدوم براثر برخورد دو دستگاه پراید در جاده انرژی اتمی اصفهان

مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت:در این حادثه دیشب دو دستگاه پراید در جاده انرژی اتمی باهم برخورد کردند و سه بانو و دو مرد از سرنشینان دو خودرو مجروح شدند.

غفور راستین افزود: مصدومان این حادثه برای درمان با حضور به موقع ماموران اورژانس به بیمارستان‌های فارابی و الزهرای اصفهان منتقل شدند.
 

مهار حریق در زیر زمین مغازه فروش پوشاک در اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در پی اعلام حادثه آتش سوزی انبار این مغازه در ساعت ۱۷ و ۴۴ دقیقه امروز، ماموران آتش نشانی ایستگاه شماره پنج اصفهان به محل حادثه اعزام و با سرعت عمل بالا موفق به مهار حریق شدند.

فرهاد کاوه آهنگرانی افزود: علت این حادثه آتش سوزی نشت گاز از سیلندر پیک نیک وشعله ور شدن آن اعلام شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان توصیه کرد واشر اتصال کپسول‌های پیک نیک دوره‌ای تعویض و درمکان‌های مجاز شارژ شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار