تهدید نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به اعلام استقلال

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در صورت ادامه تهدیدات رژیم صهیونیستی، اعلام استقلال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرنگاران گفت در صورتی که اسرائیل به تهدیدات خود برای الحاق کرانه باختری ادامه دهد، دولتی را در طول مرز‌های ۱۹۶۷ اعلام خواهد کرد.

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه قول داد در صورتی که رژیم صهیونیستی به طرح خود برای الحاق یک سوم از کرانه باختری ادامه دهد، به شکلی یکجانبه یک دولت مستقل فلسطینی را طبق مرز‌های ۱۹۶۷ اعلام کند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از «محمد اشتیه» گزارش داد: در صورتی که اسرائیل پس از تاریخ اول ژوئیه تصمیم به الحاق داشته باشد، ما نیز می‌خواهیم از دوره موقت تشکیلات خودگردان به ظهور یک دولت عینی بدل شویم. این همان چیزی است که ما در فاز بعدی بسوی آن می‌رویم.

گفتنی است کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در اقدامی که خلاف حقوق بین الملل به شمار می‌رود، در حال برنامه ریزی است تا بیشتر دره اردن و نیز شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن را تا تاریخ اول ژوئیه به مناطق اشغالی الحاق کند.

در طرح صلح جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در اوایل سال جاری میلادی، مخالفت‌های بسیاری را با خود به همراه داشت، دره اردن (که به آن غور اردن نیز می‌گویند) و نیز شهرک‌های ساخته شده غیرقانونی در کرانه باختری به همراه بیت المقدس به رژیم صهیونیستی اعطا و برای فلسطینی‌ها مناطقی را که تنها ۱۵ درصد از بخش تاریخی سرزمین فلسطین را شامل می‌شود، سهم داده شده بود.

طرح ترامپ، ایجاد یک حاکمیت فلسطینی را غیر ممکن ساخته بود و به همین خاطر با اعتراضات فراوان و نیز مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین روبرو شد. حال رژیم صهیونیستی به دنبال الحاق این منطقه طبق طرح دونالد ترامپ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار