نگاه کارشناسان به حقوق‌بشر آمریکایی؛

چون از جنایت قتل فلوید فیلمبرداری شد، جهانیان به رفتار وحشیانه با سیاهان پی بردند

«کریم سیلوئه» استاد دانشگاه ساحل عاج در مصاحبه‌ای به انتقاد از رفتارهای نژادپرستانه علیه سیاه‌پوستان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کریم سیلوئه» استاد دانشگاه ساحل عاج در رشته تاریخ سیاسی و روابط بین‌الملل درباره موج اعتراضات ضد تبعیض نژادی در آمریکا گفت: چون این جنایت فیلمبرداری شد و با وجود شبکه‌های اجتماعی در معرض دید جهانیان قرار گرفت، همه را تکان داد و جهان فهمید در آمریکا با سیاه‌پوستان چقدر وحشیانه رفتار می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه آمریکا مدعی دموکراسی است، اما در قرن ۲۱، حقوق بشر در این کشور به راحتی سرکوب می‌شود. این فاجعه بدون تاوان سیاسی نخواهد بود. زیرا رئیس جمهور آمریکا اصلا ارزشی برای برابری مردم و نژاد‌ها قائل نیست و با رفتار و عملکرد و توییت هایش به آتش اعتراضات دامن می‌زند. از آن سو جو بایدن نامزد ریاست جمهوری دموکرات نیز می‌کوشد از فضای ضد ترامپ بهره برداری سیاسی کند.

اعتراضات علیه بی‌عدالتی و نژادپرستی در سراسر آمریکا و چندین کشور جهان پس از مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و پس از ۱۶ روز همچنان ادامه دارد و فروکش نکرده است.

جورج فلوید به دست یک پلیس سفید پوست که زانوی خود را حدود نُه دقیقه بر گردن او فشار داده بود به طرز فجیعی کشته شد. ویدئویی که از صحنه قتل او منتشر شد نشان می‌دهد او بار‌ها می‌گوید «نمی‌توانم نفس بکشم» و حالا این جمله پایانی فلوید به شعار معترضان در تظاهرات‌های ضد نژادپرستی در سراسر جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار