دولت وفاق ملی از هدف قرار دادن مواضع حفتر در فرودگاه طرابلس خبر داد

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج از هدف قرار دادن مواضع نیروهای خلیفه حفتر در فرودگاه طرابلس، پایتخت این کشور خبر داد.

دولت وفاق ملی از هدف قرار دادن مواضع حفتر در فرودگاه طرابلس خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، نیرو‌های تحت امر دولت وفاق ملی لیبی اعلام کردند که در روز یک‌شنبه مواضع نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در فرودگاه طرابلس را مورد حمله قرار داده‌اند. در پی این حمله، ۳ وسیله نقلیه زرهی متعلق به نیروهای تحت امر حفتر مورد هدف قرار گرفته‌اند.

همزمان سخنگوی ارتش دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد به نیروهای تحت امر حفتر این امکان را داده شده است که سلاح خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند. دولت وفاق گفته که در مجازات این افراد تخفیف قائل خواهد شد.

دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل مورد پذیرش است، از آوریل ۲۰۱۹ مورد حمله نیرو‌های تحت امر حفتر قرار گرفته است. دولت عملیات «طوفان صلح» را از ۲۶ مارس برای مقابله با حملات خلیفه حفتر به پایتخت آغاز کرده است.

در حالی که فرانسه، مصر، روسیه و امارات از حفتر به طور مستقیم یا غیرمستقیم پشتیبانی می‌کنند، ترکیه حامی دولت وفاق ملی لیبی است.

پس از برکناری حکومت قذافی در سال ۲۰۱۱، دولت جدید لیبی در سال ۲۰۱۵ با توافق سیاسی ذیل نظارت سازمان ملل تأسیس شد. نیرو‌های غیرقانونی حفتر در شرق لیبی حملات بی شماری را برای اشغال طرابلس طی ماه‌های اخیر ترتیب داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار