ترکیه خواستار قطع حمایت‌ها از خلیفه حفتر شد

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن بیان اینکه آنکارا به دنبال بازگشت ثبات به لیبی است، خواستار قطع حمایت از نیروهای تحت امر خلیفه حفتر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که ترکیه به دنبال بازگشت ثبات به لیبی است و در کنار دولت قانونی لیبی خواهد استاد و از آن حمایت خواهد کرد.

کالین طی یک برنامه تلویزیونی از طرف‌های درگیر و حامی خلیفه حفتر در لیبی خواست تا حمایت از وی را متوقف کنند. سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در ادامه حفتر را به دزدی نفت لیبی متهم کرد و افزود که حفتر هزینه نیروهای خود و تسلیحات نظامی را از فروش نفت بدست می‌آورد.

کالین از کشورهای روسیه و فرانسه خواست که در راستای حمایت از راه‌کار سیاسی در لیبی، حمایت خود را از حفتر متوقف کنند. ابراهیم کالین همچنین تهدیدات حفتر علیه نظامیان ترکیه در لیبی را بی‌ارزش خواند.

در حالی که ترکیه و قطر حمایت‌های متعددی را متوجه دولت وفاق ملی لیبی کرده‌اند، کشورهایی نظیر عربستان، امارات و مصر متهم به حمایت از خلیفه حفتر شده‌اند. دولت وفاق ملی لیبی امارات را به ارسال سلاح و عربستان را به ارسال تروریست‌های تکفیری به نیروهای تحت امر خلیفه حفتر متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار