روسیه: آمریکا به دنبال تبدیل فضا به میدان جنگ است

سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد آمریکا سعی دارد تا فضا را نیز به عرصه تازه‌ای برای نبرد نظامی تبدیل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد آمریکا در تلاش است تا فضا را نیز به منطقه جنگی تبدیل کند.

سفیر روسیه در واشنگتن  اعلام کرد: شاهد هستیم که آمریکایی‌ها با پشتیبانی متحدان ناتو، سعی در تبدیل فضا به میدان جنگی و نبرد برای درگیری احتمالی میان ملت‌ها دارند. روسیه هر کاری برای جلوگیری از این اقدام آن‌ها صورت می‌دهد.

آنتونوف در ادامه اظهار داشت مسکو تاکنون نتوانسته است واشنگتن را متقاعد کند که نیازی به همکاری برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در عرصه فضایی نیست. بنا به گفته این دیپلمات روس، ابتکار عمل روسیه در زمینه خلع سلاح قابل مذاکره هستند و آمریکا نیز برای از سرگیری مذاکرات اعلام آمادگی کرده است، با این حال این مذاکرات به دلیل همه گیری ویروس کووید-۱۹ در حال حاضر به تعویق افتاده است.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن از تمامی کشور‌های دارای واحد نظامی فضایی دعوت می‌کند تا از تبدیل فضا به عرصه جنگ بین المللی خودداری کنند.

نیروی فضایی آمریکا در دسامبر گذشته تشکیل شد. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در اواسط ماه می‌اعلام کرد این واحد آماده پاسخگویی به کشور‌های رقیب دارای نیروی فضایی است. اسپر یادآور شد نیروی فضایی آمریکا با هدف آموزش پرسنل ارتش برای حفظ هژمونی نظامی این کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار