مسکو: آمریکا به دنبال انحراف توجه جهانی از استقرار تجهیزات نظامی خود در فضا است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با هدف انحراف توجهات جهانی از اقدامات خود روسیه را به انجام آزمایش موشکی متهم می‌کند.

 

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد بیانیه‌های ارتش آمریکا که در آن روسیه را به انجام آزمایش موشک ضد ماهواره‌ای متهم می‌کند، با هدف انحراف توجه جهانی از این واقعیت است که این کشور در حال استقرار سلاح‌های خود در فضا است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه دو روز پس از آن منتشر شد که فرماندهی فضایی آمریکا با انتشار گزارشی روسیه را به انجام یک موشک ضد ماهواره متهم کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت نظر می‌رسد که ما با یک کمپین هدفمند آغاز شده از سوی واشنگتن برای بی اعتبار کردن فعالیت‌های روسیه در فضا و ابتکارات صلح آمیز ما برای تلاش برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در دنیا سر و کار داریم.

بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تازه‌ترین ادعای آمریکا در واقع تلاش این کشور برای منحرف کردن توجه جهانی از تهدیدات واقعی در خارج از فضا و توجیه گام هایست که آن‌ها برای استقرار اسلحه در فضای و همچنین تأمین بودجه اضافی برای دستیابی به این اهداف برمی دارند.

فرماندهی نیروی فضایی آمریکا روز چهارشنبه روسیه را متهم به آزمایش یک موشک ضد ماهواره کرد و مدعی شد این آزمایش نمونه دیگری از تهدیدات واقعی و فزاینده مسکو علیه آمریکا و متحدانش است. ژنرال جان ریموند، فرمانده عملیات فضایی آمریکا اعلام کرد: این آزمایش نشان دیگری است مبنی بر تهدیداتی که علیه ایالات متحده و سیستم‌های فضایی این کشور وجود دارد. این تهدیدات رو به فزونی و رشد است.

در بیانیه فرماندهی نیروی فضایی آمریکا آمده است: ما آماده دفاع از منافع خود و متحدانمان در فضا هستیم.

پیش‌تر هر دو طرف روسی و آمریکایی یکدیگر را به تلاش برای تصرف فضا و نظامی کردن جو خارج از زمین متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار