علی‌رغم کاهش بودجه کلی پنتاگون؛

آمریکا بودجه زرادخانه‌های هسته‌ای خود را افزایش داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بودجه ۷۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را برای سال مالی ۲۰۲۱ پیشنهاد کرده است.

ارتقای بودجه زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۱به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بودجه ۷۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را برای سال مالی ۲۰۲۱ پیشنهاد کرده است.

این میزان بودجه نسبت به سال مالی ۲۰۲۰ که ۷۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده، کاهش داشته است. با این وجود، پنتاگون بودجه بخش تسلیحات هسته‌ای، موشک‌های قاره‌پیما و زیردریایی‌های خود را برای سال مالی ۲۰۲۱ افزایش داده است.

گفته می‌شود در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اختصاص بخشی از بودجه پنتاگون به ساخت دیوار مرزی، وزارت دفاع آمریکا موفق به توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود نشده است. همچنین پیشنهاد ترامپ مبنی بر ایجاد ارتش فضایی، بخش عمده‌ای از بودجه پنتاگون را به خود اختصاص داده است.

بودجه پیشنهادی برای شاخه تازه ایجاد شده ارتش آمریکا ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آن برای تحقیق، توسعه و آزمایش سامانه‌های جدید این نهاد است. پنتاگون همچنین ۲.۴ میلیارد دلار برای تدارکات نیروی فضایی و ۲.۶ میلیون دلار برای حفاظت و نگهداری می‌خواهد.

وزارت دفاع آمریکا بودجه مورد نظر برای ارتقا و مدرن سازی زرادخانه‌های هسته‌ای این کشور را ۱۷.۷ میلیارد دلار اعلام کرده که ۴.۴ میلیارد دلار آن برای بهبود سیستم فرماندهی و کنترل هسته‌ای است.

پنتاگون همچنین خواستار اختصاص ۱۰۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از این بودجه برای فناوری‌های مهم نوظهور است.

سال مالی ۲۰۲۱ از ابتدای اکتبر سال ۲۰۲۰ در آمریکا آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار