دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق: باقی ماندن حتی یک سرباز آمریکایی در کشورمان خیانت است

دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق با اعلام نزدیک بودن زمان مذاکره با واشنگتن، باقی ماندن سربازان آمریکایی در این کشور را خیانت توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق امروز پنجشنبه در پیامی شدیداللحن، خطاب به مذاکره کننده عراقی که قرار است با واشنگتن به مذاکره بپردازد، گفت باقی ماندن حتی یک سرباز آمریکایی نیز در عراق خیانت به حساب می‌آید.

«ابوعلی الولائی» در حساب توییتری خود نوشت: بزودی مذاکرات رسمی میان عراق و آمریکا آغاز می‌شود و مذاکره کننده عراقی مادامی که به یاد نداشته باشد کودکان و زنان شهدا خواهان اخراج آمریکایی‌ها هستند، فردی خائن به حساب می‌آید.

وی در ادامه افزود: در صورتی که (مذاکره کننده عراقی) تصور کند آمریکایی‌ها حق دارند در کشور باقی بمانند، حتی با تصور باقی ماندن یک سرباز، خائن محسوب می‌شود. به همین خاطر، ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم و در صورتی که مذاکرات به اخراج و مجازات آن‌ها در پاسداشت شهدا منجر گردد که نتیجه حاصل شده است و در صورتی که غیر از این اتفاق بیافتد و ما سکوت کنیم، ما نیز خائن خواهیم بود.

بر پایه گزارشها، زمان آغاز مذاکره میان مقامات عراقی و آمریکایی در حالی نزدیک می‌شود که این گفت و گوها، نخستین مذاکراتی است که از زمان خروج آمریکایی‌ها از عراق در سال ۲۰۱۱ صورت می‌گیرد. قرار است این مذاکرات نیمه ماه آینده میلادی آغاز شود.

در همین خصوص، «عبدالکریم هاشم مصطفی» مشاور سابق نخست وزیر عراق دیداری با «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در عراق به انجام رساند که نخستین گفتگو‌های راهبردی میان دو کشور محسوب می‌شود.

پس از آن، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی گفتگو کرد و دو طرف به بررسی مقدمات برای آغاز مذاکره راهبردی میان دو کشور و نیز پرونده همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی پرداختند.

پمپئو ماه گذشته اعلام کرده بود واشنگتن پیشنهاد برگزاری مذاکره با دولت عراق را برای نیمه ژوئن در خصوص تمامی مسائل راهبردی از جمله آینده حضور نظامی آمریکا در این کشور داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار